Facebook Google+ Twitter

Wrocław. Rozpoczął się wielki remont Dworca Głównego

9 kwietnia 2010 roku przejdzie do historii Wrocławia, jako początek największej inwestycji transportowej. Chodzi o przebudowę Dworca Głównego - strategicznego punktu na mapie kolejowej Dolnego Śląska.

Budynek Dworca Tymczasowego znajdującego się przy ulicy Suchej. Dzielą go ostatnie godziny od przyjęcia pierwszych pasażerów / Fot. Daniel SiwakNie o godzinie 19 - jak zapowiadały wcześniej Polskie Koleje Państwowe, ale o 23 został zamknięty budynek Dworca Głównego we Wrocławiu. Jednak od soboty obiekt jest już niedostępny dla pasażerów, a ponownie będą oni mogli wejść do niego w 2012 roku. Obsługę pasażerską przejął tymczasowy obiekt zlokalizowany przy ulicy Suchej.

Patrząc na zaawansowanie robót w czwartek i w piątek po południu, niewiele osób rokowało otwarcie przed weekendem zastępczego obiektu. W środku robotnicy montowali instalacje, tablice odjazdów i przyjazdów, czyszczono okna a w pomieszczeniach kasowych montowano biurka. Jednak wszystko poszło prawie zgodnie z planem. W piątek o godzinie 19 zaczął funkcjonować Dworzec Tymczasowy.

Na osiemnaście kas znajdujących się w budynku tego wieczoru działy zaledwie dwie, ale też z przerwami z powodu niedziałającego Internetu. W założeniu jedenaście z nich należeć ma do PKP InterCity a W tymczasowym budynku dworca będzie w sumie 18 kas, w tym ponad 10 spółki PKP InterCity oraz prawdopodobnie jedna lub dwie kasy spółki Koleje Dolnośląskie. Na zdjęciu: Widok z aranżowanej kasy na hol dworca / Fot. Daniel Siwaksiedem do Przewozów Regionalnych, jednak w związku z zadłużeniem tej drugiej Budynek Dworca Tymczasowego wyposażono w system monitoringu na zewnątrz i wewnątrz / Fot. Daniel Siwakspółki ich nie będzie. Prawdopodobnie pojawi się jedna lub dwie kasy spółki Koleje Dolnośląskie.

Sam budynek pachnie jeszcze nowością, choć w pomieszczeniach biurowych na piętrze prowadzone są jeszcze drobne prace wykończeniowe. Pod sufitem zamontowano już piktogramy, w holu stoją metalowe ławki - zaledwie szesnaście miejsc i jeszcze nieuzupełniony automat na kanapki. Powstaje pytanie czy przy pełnym zapełnieniu holu nie powstanie ogromny tłok?

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Remont dworca jest potrzebny. Mam nadzieję, że wymienią dach nad peronami na szklany oraz że nie zachowane będą niektóre architektoniczne detale. Z kasami PR jest dość trudna sytuacja i ich brak jest efektem wojny PKP z PR. Cała Polska kolej jest zadłużona, a nie tylko PR, PKP IC, PKP CARGO i inne mają jeszcze większe długi i jakoś nikt ich tak nie ściga za długi jak PR.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.