Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

158144 miejsce

Wrocław: Szybsze tory, wygodne przystanki i nowoczesne komputery

Nowe odcinki linii o szybkości 160 km/h, estetyczne przystanki, bezpieczniejsze przejazdy kolejowe, zelektryfikowane przejście graniczne. Wrocławski Oddział Regionalny Polskich Linii Kolejowych wykorzystał w 2008 roku prawie pół miliarda zł na inwestycje, zwiększające atrakcyjność komunikacji kolejowej na Dolnym Śląsku.

Zmodernizowana stacja Międzylesie / Fot. Mirosław MieniecKończy się modernizacja linii E 30 Opole – Wrocław – Zgorzelec. Na trasie Legnica – Węgliniec, po zakończonej inwestycji, pociągi przyśpieszyły do 160 km/h. Poza wymianą torowisk i sieci trakcyjnej na 78 km linii, wszystkie przystanki mają funkcjonalne i wygodne perony, wiaty, oświetlenie i system informowania. Ruch pociągów kolejarze prowadzą za pomocą komputerów z Lokalnego Centrum Sterowania w Bolesławcu. Koszt przedsięwzięcia - 195 milionów euro.

Trwa inwestycja na linii Wrocław – Legnica. Modernizowany jest szlak Szczedrzykowice – Legnica. Zakończyła się przebudowa przystanku Środa Śląska i stacji Wrocław Żerniki.

W grudniu zakończyła się również modernizacja stacji Zgorzelec i stacji Oława. Poza wymianą drogi kolejowej (tory, podtorze), perony mają nową nawierzchnię i są dostosowane do potrzeb podróżnych, także niepełnosprawnych. Zamontowano nowe oświetlenie i nagłośnienie. Otoczenie przed hałasem zabezpieczają ekrany akustyczne

Za ponad 100 milionów zł, m.in. z projektu UE, poprawiono stan infrastruktury kolejowej w Polsce. PLK S.A. Oddział Regionalny we Wrocławiu poprawił stan linii kolejowej na trasie Wrocław – Rudna Gwizdanów. Prawie 40 milionów zł przeznaczono z Funduszu Kolejowego na poprawę linii Wrocław – Jelenia Góra.

Zmodernizowana stacja Środa Śląska / Fot. Mirosław MieniecDzięki elektryfikacji i modernizacji odcinka granicznego i stacji Międzylesie (koszt 106 mln zł) podróż z Wrocławia do Pragi stała się sprawniejsza i poprawiła się komunikacja w regionie. PLK S.A. Oddział Regionalny prowadzi również remont tzw. wrocławskiej estakady kolejowej, która do tej pory ograniczała ruch pociągów przed stacją Wrocław Główny. W ramach zwiększania bezpieczeństwa na kilkunastu przejazdach kolejowo-drogowych zamontowano nowoczesne urządzenia sygnalizacyjne.

W 2009 roku PLK kontynuuje inwestycje na Dolnym Śląsku. Modernizacja linii Wrocław – Poznań za ponad miliard zł wchodzi na etap realizacji na odcinku Skokowa – Żmigród. Prowadzone będą również
prace na linii E 30 Wrocław – Legnica.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Na to musisz poczekać bo podejrzewam, że PKP zabierze się za to przy okazji budowy "Kolei Wysokich Prędkości - do 360 km/h", na trasie Poznań, Wrocław - Łódź - Warszawa.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Za wszelką cenę należy poprawić jakość połączeń między Warszawą i Wrocławiem. Nie może być tak, że z Wrocławia szybciej, lepiej i wygodniej dostaniemy się do Berlina niż do Warszawy.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.