Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

6670 miejsce

Wrocławski Tramwaj Plus już jeździ...

Pierwsza z 31 Škód 19T, które mają obsługiwać wrocławski system Tramwaj Plus już jeździ! Na razie jedynie po terenach fabryki Škoda Holding w Pilznie. W piątek podczas oficjalnej prezentacji pojazdu jako pierwszy nową Škodę samodzielnie poprowadził wiceprezydent Wrocławia Jarosław Obremski.

Skoda 19T na pierwszy rzut oka niewiele różni się od modelu 16T jeżdżącego na liniach 6 i 7. / Fot. Bartosz SenderekModel 19T z wyglądu przypomina tramwaje Škody już jeżdżące po Wrocławiu,  / Fot. Redakcjajednak główną różnicą pomiędzy tymi dwoma modelami jest fakt, że Tramwaj Plus będzie dwukierunkowy - kabina motorniczego i drzwi zostały umieszczone po obu stronach pojazdu. - Dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe będą szybsze wymiany pasażerów - tłumaczył Wojciech Grzonka, dyrektor generalny Škoda Polska.

"Czesiek" - tak potocznie o nowym wrocławskim tramwaju mówią pracownicy Škody - wyposażony został w monitoring wewnętrzny i zewnętrzny. Zmieniona została tapicerka i układ siedzeń. - W modelu 16T siedzenia w wagonie pierwszym i piątym były typu "metro" (pasażerowie siedzieli naprzeciwko siebie) w nowym tramwaju uwzględniliśmy uwagi pasażerów, którzy wolą siedzieć klasycznie, tak jak w innych tramwajach - opowiadał szef Škody Polska.

Pierwszy z 31 zamówionych przez Wrocław pojazdów jest już gotowy. / Fot. Bartosz SenderekPonadto w środkowym członie modelu 19T wydzielone zostało miejsce do przewozu rowerów. Pojawiło się także stanowisko dla "opiekuna pasażerów". - To jest pomysł związany z Euro2012, kiedy będziemy mieli bardzo dużą liczbę turystów, także zagranicznych. Osoba ta będzie mogła porozumiewać się w ich języku i udzielać dodatkowych informacji - opowiadał o nowym pomyśle wiceprezydent Wrocławia Jarosław Obremski.

Nad drugim z tramwajów trwają jeszcze prace w hali produkcyjnej Skody. / Fot. Bartosz SenderekDruga Škoda dla Wrocławia znajduje się jeszcze w halach produkcyjnych pilzneńskiej fabryki, jednak prace nad pojazdem są już bardzo zaawansowane i prawdopodobnie jeszcze w tym roku oba tramwaje mogą zostać przetransportowane do Wrocławia, gdzie zostaną oklejone barwami wybranymi przez wrocławskie MPK.

Łączna wartość kontraktu pomiędzy Wrocławiem i Škoda Transportation wynosi ponad 250 milionów złotych. W tej cenie zakłady z Pilzna dostarczą do Wrocławia 31 pięcioczłonowych, niskopodłogowych tramwajów.

Wrocław nie jest jedynym polskim miastem współpracującym z czeskim producentem. Grupa Škoda wspólnie z polską firmą Solaris produkuje trolejbusy, które trafiły już na ulice Czech, Bułgarii, Portugalii i Szwecji, a od przyszłego roku mają pojawić się w Lublinie. Silniki trakcyjne Škody w przyszłym roku trafią także do Krakowa, gdzie zostaną użyte w nowych tramwajach. Obecnie czeski producent walczy o zamówienie 35 składów dla Warszawy. Historia handlu pomiędzy Škodą i Polską sięga jednak 1888 roku, kiedy to od naszych południowych sąsiad zakupiliśmy maszyny do produkcji cukru.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Bardzo ciekawy tekst i bardzo dobrze, że ze zdjęciami. ;) Tylko te trzy kropki w tytule zupełnie niepotrzebne, a nawet denerwujące. :) /5*

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ładny Tramwaj Plus.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Fajny tekst :-)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.