Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

169694 miejsce

Wrzawy o test gimnazjalny ciąg dalszy

Afera z testem i dziwne stanowisko MEN w tej sprawie podgrzewa i tak nieciekawą atmosferę wśród nauczycieli. MEN nie potrafi rozwiązać problemu. Na rozwiązanie tego problemu nie ma również pomysłu dyrektor CKE, prof. M. Legutko. Niemoc czy niewiedza?

Od kilku dni wszyscy zainteresowani oczekują konkretnej decyzji w sprawie testu gimnazjalnego, ale na razie niczego takiego nie ma. Są domysły i straszenie nauczycieli kontrolą stopnia realizacji programu nauczania.
Każdy polonista na początku roku szkolnego zapoznaje uczniów z listą lektur obowiązkowych.

Uczeń po dziewięciu latach edukacji wie, że te lektury trzeba przeczytać. Jeżeli dana lektura nie była omawiana, to znając jej treść uczeń może mieć problemy z interpretacją faktów, ale z opisem bohatera powinien sobie poradzić. Tym bardziej, że standardy egzaminacyjne nie wspominają, że uczeń ma szczegółowo znać lektury. A nauczyciel - polonista ma prawo do realizacji materiału w takim czasie, jak sam zaplanuje. Kłania się tu brak właściwej relacji między MEN, CKE i nauczycielami. No i nieodpowiedni termin egzaminów gimnazjalnych.

Takie "zawodzenie" nad nieróbstwem nauczycieli i krzywdą biednych uczniów jest żenujące. Przy mocno przeładowanych programach takie sytuacje mogą się zdarzyć. Pewnie, że jeśli winni są nauczyciele to uczniowie nie mogą ponosić konsekwencji. Dlatego teraz nie czas na szukanie winnych, tylko czas na podjęcie szybkiej, w miarę sprawiedliwej decyzji, co z tym fantem zrobić. A tymczasem min. Hall spotyka się z nauczycielami, dyrektorami, kuratorami i przekonuje wszystkich do swojej nijakiej reformy. A problem narasta.

MEN ma kilka pomysłów na rozwiązanie problemu. Z wielu źródeł wiadomo, że egzamin nie będzie powtórzony. I to dobra decyzja. Opracowanie przelicznika dla poszkodowanych(!) uczniów, dzięki któremu otrzymają punkty za charakterystykę bohatera, której nie napisali jest wielkim nieporozumieniem.

Uważam, że najlepszym pomysłem byłoby wykreślenie zadania 32 z testu. Wówczas oceniona byłaby wiedza ucznia, nie umiejętności, ale byłaby to ocena w miarę sprawiedliwa.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.