Facebook Google+ Twitter

Wsiądź do pociągu, nie byle jakiego

Niedługo podróż koleją z miejsca A do miejsca B stanie się znacznie przyjemniejsza. Wszystko za sprawą FLIRT-ów, najbardziej nowoczesnych składów kolejowych w Polsce.

Nowe pociągi FLIRT. / Fot. Koleje MazowieckieJuż 31 maja Kolejom Mazowieckim zostaną przekazane dwa najnowocześniejsze pociągi w Polsce. W uroczystości, która odbędzie się w samo południe na dworcu Warszawa Wschodnia, ma wziąć udział zespół pieśni i tańca Mazowsze. Pociągi ruszą w poniedziałek, a pierwsza trasa prawdopodobnie będzie wiodła do Radomia.

FLIRT-y, bo o nich tu mowa, to prawdziwa rewolucja na polskich torach. Przy przestarzałych, głośnych i rozlatujących się składach, obsługujących linie komunikacyjne w Polsce, pociągi wyciszone, szybkie i klimatyzowane to jakość na jaką od dawna czekają podróżni. Na początku FLIRT-y pojawiać się będą na różnych trasach, a ich wprowadzenie znacznie skróci czas przejazdu. Stanie się tak, ponieważ superszybkie pociągi, przy wyremontowanych torach, rozwiną prędkość nawet 160 km/h. Jest jednak pewne, że maksymalna prędkość spadnie do 130 km/h, gdyż na większą prędkość nie pozwalają przepisy. Regulacje te zabraniają prowadzić pociąg z prędkością powyżej 130 km/h jednemu maszyniście. W FLIRT-ach nie ma wystarczającego miejsca dla dwóch maszynistów, dlatego w planach jest zmiana tych ograniczeń.

Do końca roku ma być włączonych do ruchu kolejnych 8 pociągów. Jak dowiedziały się Wiadomości24.pl, łączna suma przetargu na 10 składów wynosi ok. 222 mln złotych. Pociągi drogie, ale jakże potrzebne, miały nosić nazwę "Mazowiecki FLIRT KM", ale zostanie ona skrócona jedynie do FLIRT-u. Miejmy nadzieję, że "flirt" z nowoczesną technologią zakończy się sukcesem.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (6):

Sortuj komentarze:

celina

Komentarz został ukrytyrozwiń

Przeżyliśmy już o mało co zakup dużej partii szybkich Picolino, do których okazało się w porę, nie były przystosowane nasze torowiska.
Może tym razem pomyślniej /dla podróżnych/ się skończy? plus/

Komentarz został ukrytyrozwiń

Według doniesień pani rzecznik, szyny są w porządku. Ale jak jest w praktyce każdy wie... zobaczymy jak to się będzie sprawdzać. Ale może zmodernizują wreszcie kolej miejską, bo komunikacja typu: stan tramwaji i autobusów sukcesywnie się polepsza.

Komentarz został ukrytyrozwiń

+ za poinformowanie o ciekawej wiadomości, ładnie się czyta:) Pozdrawiam

Komentarz został ukrytyrozwiń

a jak wygląda sprawa szyn- czyli samej drogi żelaznej ? Przecież te pociągi wymagają specjalnego podłoża. Ale ogromnie się cieszę. Wreszcie.
Pozostaje sprawa dworców kolejowych , które niczym widma s t r a s z ą.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Oby Koleje Mazowieckie nie kupiły "superpociągu" podobnego do składów ED-74 (Bydgostia) kursujących po trasie Łódź - Warszawa - Łódź, w których panują na zmianę - zimna Syberia i afrykańskie tropiki ;-) Nie wspomnę już o sprawach przyziemnych jak blokady WC czy awariach wyświetlaczy; Parę minut przed Skierniewicami komunikat głosowo-tekstowy "Następna stacja: Łódź Widzew"... A fotele? Antypasażerskie....

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.