Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

1266 miejsce

Wspaniała przygoda w Ojcowskim Parku Narodowym

Zabytkowe zamki, liczne dobra kulturowe, jaskinię z nietoperzami, szlaki turystyczne i wyborną regionalną kuchnię - to wszystko znajdziecie w Ojcowskim Parku Narodowym.

W dniach 23-25 zostałem zaproszony na spotkanie Dziennikarzy Obywatelskich w Ojcowie, które Sprawca całego zamieszania, p. Lesław Adamczyk / Fot. Paweł Kiliańskizorganizował autor Wiadomości24.pl, pan Lesław Adamczyk. Samodzielnie załatwił wszystkim gościom bezpłatne dwudniowe noclegi, przejazd z dworca w Krakowie pod sam hotel, wejściówki do wszystkich atrakcji Ojcowa i okolic oraz liczne niespodzianki (m.in świeżutkie bułeczki z serkiem na śniadanie).

Plan naszego spotkania był bardzo napięty. W sobotę zostaliśmy obudzeni o nieludzkiej porze (kilkanaście minut przed dziewiątą), a biorąc pod uwagę nasz przyjazd do hotelu późnym Jeden z eksponatów w muzeum / Fot. Paweł Kiliańskiwieczorem w piątek, nie wszyscy się wyspali. Po szybko zjedzonym śniadanku, stawiliśmy się o godz. 10 na placu, żeby przejść do "Muzeum Ojcowskiego", który był oddalony o zaledwie... 25 kroków. Wchodząc do wnętrza budynku, spodziewałem się małego, prowincjonalnego muzeum ze starymi zbiorami w rozlatujących się gablotach. To co zobaczyłem w środku, omal nie zwaliło mnie z nóg...

Wiele osób miało okazję być w muzeum Powstania Warszawskiego, albo przynajmniej słyszało o Wszyscy dziennikarze z zaciekawieniem słuchają wykładu / Fot. Paweł Kiliańskiinteraktywności, wystroju oraz nowoczesności tego obiektu. Muzeum Ojcowskiego Parku Narodowego jest niemal jego kopią pod względem nowoczesności, tylko o tematyce przyrodniczej. Przy wejściu do sali kinowej, od której rozpoczęliśmy zwiedzanie, dostaliśmy okulary potrzebne do obejrzenia filmu w grafice trójwymiarowej. Po projekcji udaliśmy się na wystawę, która do złudzenia przypominała wycięty fragment jurajskiej jaskini (m.n.: zwisające stalaktyty, stalagmity oraz liczne nacieki).
Mieszkańcy jurajskich jaskiń / Fot. Paweł Kiliański
Kolejnym punktem programu był spacer po Ojcowie oraz wejście do jaskini Ciemnej, w której mieliśmy okazję zobaczyć ostatnią fazę hibernacji nietoperzy, która będzie trwała jeszcze do połowy maja. Jako przewodnik towarzyszył nam dyrektor Ojcowskiego Parku Narodowego, p. Rudolf Suchanek.

Wybrane dla Ciebie:

Komentarze (9):

Sortuj komentarze:

Helena Sowisz
  • Helena Sowisz
  • 30.04.2012 14:00

haaaaaaaaaaaaaaaaa

Warto było...

Ej, koleś... Aż się pofatygowałam, żeby Ci przypomnieć, że fota kościółka na wodzie to chyba moja jest :P

Pozdrawiam ze słonecznego Trójmiasta :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Piotrze, zgadzam się z Tobą w 100 procentach, wszystko udało się perfekcyjnie ;))).

P. Basieńko, nic straconego, na pewno spotkanie w Ojcowie odbędzie się na jesieni ;).

Ojców słynie również z nietoperzy .

Komentarz został ukrytyrozwiń

ach. byłabym zapomniała. ;)) Pawle. jeśli Ty już czegoś nie pamiętasz, to i ja jestem usprawiedliwiona. ;) . b. fajna relacja.

a mnie tam nie było, a niech to dunder świśnie.... ;))) i jak ja to nadrobię?

To było świetne spotkanie, na którym integracje, rozrywkę i edukację udało się połączyć w jedną fajną imprezę. Słyszałem, że na jesieni będzie kolejne takie spotkanie z tymi samymi organizatorami :). Już zgłaszam swój akces w tym spotkaniu. Fajny materiał :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Fajnie że było fajnie ...

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.