Facebook Google+ Twitter

Wspomnienia z wakacji. Wczasy w Pobierowie

Kończą się wakacje, sezon urlopowy. Każdy z nas pewnie ma jakieś wspomnienia, a ja zachęcam Was do dzielenia się nimi z nami, pisząc artykuły z cyklu "wspomnienia z wakacji".

W tym roku spełniło się moje marzenie, ponieważ aż tydzień czasu spędziłam nad polskim morzem w Pobierowie. Byłam tam od 12 do 19 czerwca.

Czwartek: Mimo wczesnej pobudki, bo wyjazd był już o godz. 4, byłam wyspana i podekscytowana całym wyjazdem. Sama podróż trwała dosyć długo, ponieważ po drodze wystąpiła drobna awaria autokaru. Czas więc troszkę sie dłużył, ale wszyscy wypatrywaliśmy z napięciem tabliczki z napisem Pobierowo. No i wreszcie... Hura! Jesteśmy na miejscu.

Pobierowo jest niewątpliwie jedną z najładniejszych miejscowości na wybrzeżu. Ma ok. 3 km długości i jej oś stanowi biegnąca równolegle do brzegu Morza Bałtyckiego ul. Grunwaldzka. Zabudowania znajdują się w pasie 1,5 km od morza.

Po rozładunku i małym zamieszaniu przy zakwaterowaniu, a mieszkaliśmy w Ośrodku Wczasowym "Laguna", udałam się na obiad. Później spacer po Pobierowie. Pokazano nam gdzie jest poczta, sklep i inne ważne punkty, a następnie poszliśmy nad morze. Powitało nas ono chłodem, swoją tajemniczością i pięknem. Tego dnia nie było bardzo ciepło, jednak i to nie powstrzymało mnie przed zamoczeniem nóg w wodzie.

Piątek przywitał nas deszczem. Jednakże, nie taki diabeł straszny, więc po śniadaniu wybrałam się z grupą na spacer do Pustkowia. Oj trasa była długa, jednak Pobierowo jest tak piękną miejscowością, że szło się przyjemnie mimo deszczu. W Pustkowiu nad samym brzegiem morza znajduje się replika krzyża, który jest na Giewoncie. Widok był przepiękny, przeżycie niesamowite. Mimo deszczu nie żałuję, że wybrałam się na ten spacer. Potem kawka w tamtejszej restauracji i wróciliśmy do ośrodka. Wieczorem odbył się wieczorek zapoznawczy, nigdy jeszcze się tak nie bawiłam jak wtedy.

Sobota była dniem wolnym od atrakcji, jakie nam serwowano. Rano zwiedzaliśmy okolicę. Mnóstwo tam jest barów, kawiarni, kiosków, kramów... czego by człowiek nie chciał. W sobotnie popołudnie, korzystając z ładnej pogody udałam się na plażę. Ach, jak ja lubiłam siedzieć i patrzeć na piękne morze, to tak uspakajało i czas sie zatrzymywał...

Niedziela - dzień pański więc i ja udałam się do kościoła. W Pobierowie jest piękny kościół pw. Najświętszego Odkupiciela. Wieczorem zaś na terenie naszego ośrodka odbywało się wielkie grillowanie! Jedzenia i zabawy było co nie miara.

Poniedziałek, to dzień wycieczkowy. Byliśmy w Międzyzdrojach. Miasto, nie zrobiło na mnie zbyt dobrego wrażenia, bardzo zaniedbane... Ot po prostu nieciekawe, jedynie co mi się podobało to Aleja Gwiazd. Ciekawie wyglądają dłonie sławnych ludzi odbite i odlane w brązie.

No w Międzyzdrojach byliśmy również na słynnym molo, ślicznie ono wygląda. Wszędzie mnóstwo spacerujących ludzi, kafejek, a ponadto pięknie szumiące morze. Tamtego dnia byliśmy również na tarasie widokowym na wyspie Wolin oraz w Wapiennicy. Podziwialiśmy tam Turkusowe Jeziorko.

Czas szybko zleciał, ostatnie dwa dni wypoczynku spędziłam na szaleństwie zakupowym i wypoczynku na plaży. Uważam, że był to bardzo udany wypoczynek. Bardzo bym się cieszyła jeślibym za rok znów mogła pojechać nad morze.