Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

6604 miejsce

Wyjątkowe samochody w Warszawie: Porsche 914

Współautorzy: Weronika Trzeciak

Prezentowany przez nas samochód znany jest również pod nazwą VW-Porsche 914. Wszystko za sprawą tego, że nad konstrukcją pojazdu Porsche pracowało wspólnie z koncernem Volkswagena. Koncepcja zakładała zbudowanie dwumiejscowego samochodu sportowego, który zastąpiłby model 912 i Karmanna Ghię w ofercie VW.

1 z 6 Następne zdjęcie
Zdjęcie: Prezentacja pierwszego prototypu pojazdu miała miejsce w 1968 r. Rok później rozpoczęła się produkcja, która zakończyła się w 1976 r. Fot. Weronika Trzeciak
Prezentacja pierwszego prototypu pojazdu miała miejsce w 1968 r. Rok później rozpoczęła się produkcja, która zakończyła się w 1976 r. Fot. Weronika Trzeciak

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (6):

Sortuj komentarze:

Jednak, pomimo że 914 nie było zbyt dobrym samochodem to w latach, kiedy był produkowany cieszył się niesłabnącą popularnością. W samym tylko 1971 r. sprzedano 16 tys. egzemplarzy. Swój sukces jednak zapewnia temu, że za nieduże pieniądze potencjalni nabywcy mogli wkroczyć do elitarnego grona posiadaczy Porsche.
924 faktycznie nie wyróżniało się niczym szczególnym. Bazowało w głównej mierze na podzespołach VW, nawet silnik pochodził z dostawczego LT. link

@ Wojciech Grzesiak - Zgadza się. Nie jeden ciekawy projekt został obalony przez finansistów. Z tego powodu nie ma się, czemu dziwić, że wciąż przybywa entuzjastów starych samochodów :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

"A Cayenne? No cóż przecież to... Touareg :)"

I to jest właśnie smutne, że dzisiaj samochody w przypadku masówek są konstruowane przez działy księgowości, do tego dochodzi globalizacja produkcji i mamy to, co mamy. Chociaż takie Lamborghini powoli dziedziczy po Audi, a Aston Martin po Fordzie, więc w egzotykach też zaczyna się dziać niezbyt dobrze. Szalone sprintery z lat 80tych i 90tych bez chorych norm Euro, zaawansowanych systemów kontroli trakcji i downsizingu silników to jest to :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

914 nie było jednak zbyt dobrym dzieckiem Porscha, podobnie jak Porsche "dla ubogich" 924.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Panie Wojciechu, czyżby Pan miał na myśli - Porsche trochę gorsze :)

Nie da się ukryć, że Porsche od początku związane było z koncernem z Wolfsburga. Już w 1947 r. Ferry Porsche pracował nad sportowym samochodem bazującym na konstrukcji garbusa - który był dziełem jego ojca Ferdynanda.
Co do Panamery to do dziś wzbudza kontrowersje, choć już minęło trochę czasu od wprowadzenia na rynek. A Cayenne? No cóż przecież to... Touareg :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

i kiepskie...po prostu..

Komentarz został ukrytyrozwiń

Chyba najdziwniejsze Porsche w historii obok Panamery i Cayenne :D

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.