Facebook Google+ Twitter

"Wyloguj się do życia...a robi się to TAK!", ruszyła 2. edycja kampanii poświęconej problemowi uzależnienia od komputera

Kampania "Wyloguj się do życia" wystartowała już po raz drugi. Ma zwracać uwagę młodych ludzi na problem uzależnienia od komputera i internetu. Do szukania autentycznych relacji i doświadczeń w realnym życiu zachęcają Robert Lewandowski, Wojciech Szczęsny, Ten Typ Mes, Stasiak i Pjus.

 / Fot. youtube/print screenKampanię "Wyloguj się do życia...a robi się to TAK!" przygotowała Fundacja FIRST. Projekt jest finansowany z budżetu resortu zdrowia, a gwiazdy sportu i muzyki, których możemy zobaczyć w klipach wystąpili za darmo.

Najnowsza kampania to "wieloetapowa, trwająca do czerwca 2015 roku kampania społeczna, poświęcona problemowi uzależnienia od komputera i Internetu wśród młodzieży. Projekt jest kontynuacją ubiegłorocznej akcji pod nazwą "Wyloguj się do życia", która uświadamiała, że zagrożenie uzależnieniem od Internetu wśród młodzieży staje się istotnym problemem społecznym" - czytamy na wylogujsie.org.

Czujesz się olewany przez polityków? Zobacz klip inicjatywy Obywatele decydują



 / Fot. PAP/Bartłomiej ZborowskiW tegorocznej edycji organizatorzy chcą zwrócić uwagę młodych ludzi na ryzyko, jakie niesie ze sobą nadmierne i niekontrolowane korzystanie z sieci. Jednym z powodów wielogodzinnego surfowania w Internecie wskazywanym przez młodzież jest szukanie wrażeń, adrenaliny i przeżyć. Dlatego, organizatorzy jednocześnie chcą zachęcić młodzież do szukania alternatyw poza wirtualnym światem i łączenia jednego z drugim w konstruktywny i mądry sposób.

"To twoje podwórko? wyjdź na nie. To twoja bramka? Zmień ją. Z boiska zrób stadion, z kumpli drużynę. Najlepszą drużynę. A twoi kibice? Bądź dla nich idolem. Wyloguj się do życia. Jakiego? Ty mi powiedz" - słyszymy w klipie promującym kampanię, w którym wystąpili Robert Lewandowski i Wojciech Szczęsny. Nie są jednak na pierwszym planie, kibicują bohaterowi filmu w podjęciu aktywności poza wirtualnym światem.

Z badań przeprowadzonych przez Fundację Centrum Badanii Opinii Społecznej, Projekt EU Kids Online i TNS Polska wynika, że 97 proc. badanych uczniów szkół ponadgimnazjalnych ma dostęp do internetu, 21 proc. badanych uczniów szkół ponadgimnazjalnych spędza w internecie od 4 do 5 godzin dziennie, a 32 proc. badanych nastolatków w wieku od 11 do 16 lat bez powodzenia próbuje mniej czasu spędzać w internecie.

Zobaczcie klip promujący kampanię "Wyloguj się do życia":



Radio PiK

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.