Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

19834 miejsce

Wyniki egzaminów gimnazjalnych. Uczniowie polegli. Kto zawinił?

16 czerwca Centralna Komisja Egzaminacyjna ogłosiła wyniki testów gimnazjalnych. Średni wynik kraju z części humanistycznej wynosi 25,31 punktów, a z matematyczno-przyrodniczej 23,63 pkt. Dlaczego uczniowie tak słabo napisali egzaminy? Czy winę ponosi CKE?

Sonda

Kto zawinił?

Zdjęcie ilustracyjne / Fot. a_kartha, royalty free, http://www.sxc.hu/photo/642559/W 2010 roku średni wynik kraju wyniósł 30,34 pkt z części humanistycznej i 23,90 pkt z części matematyczno-przyrodniczej. Rodzice i dyrektorzy są zaniepokojeni słabymi wynikami egzaminów. "Zjechaliśmy 10 procent w dół. Zachodzę w głowę, co się stało, bo egzamin wydał mi się łatwy" - mówi "Gazecie Wyborczej" Gabriela Olszowska, dyrektor gimnazjum nr 2 w Krakowie.

Inni dyrektorzy uważają jednak, że testy były podchwytliwe i nie miały sprawdzić wiedzy uczniów, lecz udowodnić im, jak niewiele umieją. Dyrektorzy wskazują przy tym na pytanie dotyczące hymnu narodowego: gimnazjaliści musieli wskazać różnice między pierwszą zwrotką "Pieśni Legionów" a "Mazurkiem Dąbrowskiego". Większość gimnazjalistów napisała, że różnice dotyczą pięciu wyrazów, uznając, że słowo "kiedy" zostało zastąpione "póki". Centralna Komisja Egzaminacyjna tłumaczy, że słowa hymnu narodowego reguluje ustawa o godle, barwach i hymnie narodowym; nie uzna więc takiej odpowiedzi.

Czy pytania na egzaminie gimnazjalnym rzeczywiście były takie trudne? Zobaczcie, z czym musieli zmierzyć się gimnazjaliści

Czy winę za tak słabe wyniki egzaminów ponosi CKE czy uczniowie? Nauczyciele przyznają, że gimnazjaliści mają problem z czytaniem ze zrozumieniem, kojarzeniem i łączeniem faktów. "Na tegorocznym teście był schemat obiegu węgla w przyrodzie. Chociaż każdy z poszczególnych etapów tego procesu, jak choćby fotosynteza, jest omawiany na lekcji, połączony w całość sprawił kłopot" - opowiada "Gazecie Wyborczej" Jolanta Markiewicz, nauczycielka biologii z gimnazjum nr 17 w Gdyni.

Problemem jest także program nauczania. Nauczyciele, aby przejść przez całą podstawę programową, muszą szybko realizować poszczególne tematy. Nie ma czasu na powtarzanie zagadnień, czy utrwalanie wiedzy. Tracą na tym wszyscy: uczniowie i szkoły, które po każdych egzaminach spadają o oczko bądź kilka oczek w rankingach.

Źródło: wyborcza.pl

Czytaj także:

Ranking liceów 2011. W24 radzi, którą szkołę wybrać
Jakie zagadnienia pojawiły się na części przyrodniczej? Egzamin gimnazjalny 2011

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (9):

Sortuj komentarze:

Nina Lech
  • Nina Lech
  • 20.06.2011 17:15

Taki poziom wiedzy uczniów, jaki wkład pracy nauczycieli, wyniki świadczą o poziomie nauczania, to nie jest ocena kilku uczniów ale średnia krajowa, w nagrodę za solidnie wykonaną pracę dostaną podwyżki pensji, ale to nic nowego w naszej rzeczywistości.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Był taki teleturniej / Czy jesteś mądrzejszy od 5-to klasisty?/ Odzwierciedlał no pozom wiedzy naszego społeczeństwa. To było żenujące. Ja wygrałem 100000zł. o 300000zł. zabrakło odwagi choć wiedza pozwalała na odpowiedź.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Wyniki odzwierciedlają poziom nauczania w gimnazjach. Pewnie, że można było je polepszyć, np poprzez ujawnienie uczniom testów egzaminacyjnych.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Barbara łłota
  • Barbara łłota
  • 17.06.2011 19:54

Albo uczniowie oporni na wiedzę!

Komentarz został ukrytyrozwiń
BOBEK BOBLEWSKI
  • BOBEK BOBLEWSKI
  • 17.06.2011 18:42

to przez ten smolensk tyle tej historii było albo już nic do roboty w tym CKE nie mają :P jak tak dalej pójdzie to następne testy pół roku bedą pisac o prechistorycznych żabach kolumbijskich żyjących 5 mld lat temu (przykład) :P

Komentarz został ukrytyrozwiń
Nauczyciel
  • Nauczyciel
  • 17.06.2011 17:42

To tylko dowodzi tego, że polska szkoła jest chora!! POTRZEBA PILNIE LEKARZA!!! Takim nauczaniem nauczyciele krzywdzą dzieci, młodzież, która też w przyszłości będzie nauczała, a nauczyciele będą płakać, że w Polsce jest tak źle - BŁĘDNE KOŁO.

Komentarz został ukrytyrozwiń
qwertz
  • qwertz
  • 17.06.2011 17:24

Jakie durne pytania? Może takie, na które nie potrafią odpowiedzieć durnie? To w takim razie pytania są odpowiednie. To nauczyciele źle uczą dzieci. XXI wiek, a tu XIX wieczny sposób nauczania - dyktowanie regułek do zeszytu i uczenie się tego na pamięć. A potem uczeń nie umie znaleźć trójkątów podobnych, bo mają inne proporcje niż podyktowano w zeszycie.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Grzegorz Brzęczyszczykiewic
  • Grzegorz Brzęczyszczykiewic
  • 17.06.2011 13:57

Albo, nauczyciele źle uczą, albo, to bardzo możliwe, są DURNE PYTANIA!!!

Komentarz został ukrytyrozwiń
Grzegorz Brzęczyszczykiewic
  • Grzegorz Brzęczyszczykiewic
  • 17.06.2011 13:56

Albo, nauczyciele źle uczą, albo są durne pytania!!!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.