Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wyprawa nowogardzkich oldbojów do Wilna

Ryszard Zagórski
w Trokach (Trakai)
w Trokach (Trakai) Andrzej Szafran
W środę, 10 lutego br., wieczorem z Nowogardu wyjechała 20-osobowa ekipa członków klubu sportowego "Bosman Nowogard" na Międzynarodowy Turniej Halowy w piłce nożnej Wilna.

Podróż busem do Troków koło Wilna trwała 17 godzin. Na miejscu główną atrakcją było zwiedzanie urokliwego drewnianego miasteczka, zamieszkanego przez jeden z najmniej licznych narodów europejskich - Karaimów. Grupa widziała też wspaniały zamek wielkich książąt litewskich, położony na wyspie jeziora Galwe. (Rowerem do Trakai)

Dalej wycieczka prowadziła do dzielnicy Wilna - Nowej Wilejki. Jest to jedna z największych terytorialnie dzielnic stołecznych. Wśród prawie 33 tys. mieszkańców tej dzielnicy ok. 34 proc. stanowią Polacy, 29,5 proc. Litwini, 20 proc. Rosjanie i ok. 16 proc. inne narodowości. (źródło: Stanisław Tarasiewicz, Wilejka straszy, Kurier Wileński. 17.11.2006).

Tu doszło do rozegrania meczu towarzyskiego z drużyną FK "Granitas" na ośnieżonym boisku, składami 7-osobowymi. Gra odbywała się od bandy dwa razy po 30 minut. Po meczu wszyscy "zaliczyli" saunę. Wieczorem odbyło się spotkanie integracyjne. Klub FK „Granitas” posiada 10 drużyn w różnych kategoriach wiekowych, w tym drużynę dziesięciolatków będącą trzykrotnym mistrzem Litwy.

Nowogardzki klub zaprosił drużyny seniorów i oldbojów na międzynarodowy turniej w Nowogardzie, który ma się odbyć w czerwcu br. Zaproszono także trampkarzy i juniorów - na turniej lipcowy.

Po tym pełnym wrażeń spotkaniu nowogardzcy oldboje pojechali na nocleg do Niemenczyna, położonego ok. 25 km od Wilna, przy ujściu rzeki Niemenczynki (Nemenčia) do Wilii (Neris). Miasteczko liczy ok. 6 tys. mieszkańców, ponad 50 proc. stanowią Polacy. Byli tam już także turyści rowerowi z Nowogardu w maju 2007 roku (Rowerem do Niemenczyna).

W piątek, po przyjacielskim spotkaniu ze starostą Niemenczyna Panem Mieczysławem Borysewiczem, grupa oldbojów pojechała do Wilna. W Wilnie zwiedzili najważniejsze zabytki i obiekty m.in. cmentarz na Rossie, Ostrą Bramę, Cerkiew Trzech Męczenników, Kościół Świętej Anny, Kościół Piotra i Pawła, Góry Gedymina. Wieczorem głównym obiektem zainteresowania było lodowisko znajdujące się w kompleksie handlowym „Akropolis”.

Międzynarodowy Turniej Halowy Oldbojów i Weteranów

W sobotę odbył się turniej na hali ze sztuczną trawą. Wielkość tego obiektu jest porównywalna z nowogardzkim stadionem. Turniej odbywał się w dwóch kategoriach. W kategorii „Weterani” wzięło udział sześć zespołów: jeden zespół z Olsztyna i pięć zespołów z Litwy. W tej kategorii zawodnicy muszą mieć minimum po 50 lat. Najlepsi okazali się Litwini grający w „Żargilisie” Wilno.

W kategorii „Oldboje” mogą brać udział zawodnicy w wieku powyżej 35 lat. W turnieju tym brały udział zespoły z Białegostoku, Chodzieży, Koszalina, Nowogardu, Włodawy oraz dwa zespoły litewskie, dwa białoruskie i dwa rosyjskie. Drużyny grały w składach siedmioosobowych z możliwością wymiany zawodników co dwie minuty.

Nowogardzianie wystartowali w kategorii oldbojów i po losowaniu grali w grupie z: dwiema drużynami z Białorusi, drużyną z Rosji i drużyną z Białegostoku. W tej kategorii z największym pazurem grali i wygrali Rosjanie. Poziom turnieju był bardzo wysoki. Większość zawodników białoruskich i rosyjskich w przeszłości grało w drużynach pierwszoligowych - pokazali swoją klasę.

Po turnieju rozdano puchary, medale i souveniry. A później było coś dla ciała - bankiet.

Andrzej Szafran, organizator wyprawy do Wilna:
Cel naszego wyjazdu, tzn. nowogardzkich Oldbojów, został osiągnięty. Uczestniczyliśmy w międzynarodowym turnieju piłkarskim na sztucznej trawie (pod dachem), odświeżyliśmy nasze kontakty w Niemenczynie, zwiedziliśmy Wilno i Troki, nawiązaliśmy siedem nowych kontaktów sportowych. Wzbudziliśmy zainteresowanie naszym turniejem „Bosman CUP”, który odbędzie się 26 czerwca z udziałem 30 drużyn (w kategoriach: seniorzy, oldboje, weterani) i zaprosiliśmy wszystkich do Nowogardu. Przywieźliśmy z sobą dużo wrażeń...

Dziękuję Andrzejowi Szafranowi za przekazanie informacji i zdjęć.
Życzę sukcesów w dalszych poczynaniach klubu...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Pomeczowe wypowiedzi po meczu Włókniarz - Sparta

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?