Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

4712 miejsce

XXI Międzynarodowe TT Warsaw

XXl Międzynarodowe Targi Turystyczne TT Warsaw, które odbywały się 28 - 30 listopada przeszły już do historii. Co prawda hala Międzynarodowych Targów Polskich już opustoszała, pozostały różne wspomnienia i refleksje.

Baner Targów TT Warsaw. / Fot. Fot.Henryk Czechowski BINFO Kraków Imprezie patronowali: Konsultacje VIP ów. / Fot. Fot.Henryk Czechowski BINFO Kraków

Cezary Grabarczyk Wicemarszałek Sejmu RP, Janusz Piechociński Minister Gospodarki RP, Andrzej Biernat Minister Sportu i Turystyki RP, Hanna Gronkiewicz - Waltz Prezydent M. St. Warszawy.

Krajem partnerskim imprezy została Tunezja. Region ten jest coraz bardziej przez Polaków w zainteresowaniu wycieczki i poznawanie tamtejszych walorów i zabytków.

Przedstawicielki UM Zabrza i Pani dyrektor Mazowieckiej OT. / Fot. Fot.Henryk Czechowski BINFO Kraków W pierwszym dniu imprezy było pierwsze potknięcie. Na sale gdzie miało odbyć się uroczyste otwarcie XXl Międzynarodowych Targów Turystycznych TT Warsaw wstęp mieli tylko VIP y i Korpus dyplomatyczny.

Mimo, że byli odgrodzenia jednak wielu dziennikarzy oraz gości krajowych weszło i dopiero na krytykę podstawiono krzesła. Dziennikarze mogli zdali się przyglądać ceremonii. Fotoreporterzy mogli, ale początkowo na silę wejść i wykonywać swoje czynności.

Pani Urszula Potęga Prezes MT Targi Polska serdecznie przywitała kilkudziesięciu ambasadorów oraz innych przedstawicieli Korpus dyplomatyczny na otwarciu Targów. / Fot. Fot.Henryk Czechowski BINFO KrakówKorpusu dyplomatycznego, których stoiska były na targach.

Z Polskich przedstawicieli władzy na otwarciu jak wymieniła Pani Prezes byli:

Pierwsze przecięcie wstęgi nowego ministra sportu. / Fot. Fot.Henryk Czechowski BINFO Kraków Andrzej Biernat nowy Minister Sportu i Turystyki, Adam Szejnfeld, Poseł na Sejm, Katarzyna Sobierajska Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Rafał Szmytke Prezes Polskiej Organizacji Turystycznej, Andrzej Kraśnicki Prezes Polskiego Komitetu Olimpijskiego, Grzegorz Chmielewski Wiceprezes Polskiej Izby Turystyki, Jan Błoński Prezes Mazowieckiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, Małgorzata Chechlińska, Prezes Polskiego Związku Prywatnych Pracodawców Turystyki „Lewiatan”, Anna Jędrocha Prezes Stowarzyszenia Konferencje i Kongresy Polsce, Krzysztof Piątek Prezes Polskiego Związku Organizatorów Turystyki, Łukasz Jeziorski Zastępca Burmistrza Dzielnicy Warszawa - Wawer, Mieczysław Golónka, Zastępca Burmistrza Dzielnicy Rembertów, Andrzej Szymański Przewodniczący Warszawskiej Izby Turystyki, Monika Białkowska Dyrektor Warszawskiej Organizacji Turystycznej, Artur Grocholski Prezes Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Agentów Turystycznych, Andrzej Saja Wiceprezes Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego, Jolanta Śledzińska sekretarz Generalny PTTK, Maciej Grelowski Przewodniczący Rady Głównej BCC, Ireneusz Derek, Członek Zarządu Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej, Krzysztof Przybył Prezes Zarządu Fundacji Polskie Godło Promocyjne Teraz Polska, Franciszek Ciemny, Prezes Stowarzyszenia Zarządców Obiektów Rekreacyjno-Turystycznych, Honorata Pierwola Prezes Stowarzyszenia Polsko-Amerykańskich Biur Podróży.

Przykro ale pominięto wiele nazwisk mimo, że były w pierwszym i drugim rzędzie VIP ów.

Niestety szał targów turystycznych powoli mija. O czasach kiedy odbywały się w Pałacu Kultury gdzie wystawiało się pełno krajowych oraz europejskich krajów oferujących propozycje turystyczne powoli mija. Stoisko Zamościa. / Fot. Fot.Henryk Czechowski BINFO KrakówOstatnie targi pokazały, że coraz częściej wystawiają się małe, mało znane obiekty turystyczne i niej jest to w większości czas na zawieranie umów jak poprzednio, a raczej towarzyskie spotkania.
A wszystkiemu głównie winien jest internet.

Ciekawe stoiska polskie reprezentowały: POT, Mazowsze, Warszawa, Śląsk, Świętokrzyskie, lubelskie, Wiadomości Turystyczne. Słabe były materiały promocyjne, faktycznie brak było degustacji potraw regionalnych. Najlepiej jak zawsze reprezentował się Śląsk szczególnie z występu Zespołu Pieśni i Tańca Śląsk.
Stoisko Wiadomości Turystycznych. / Fot. Fot.Henryk Czechowski BINFO Kraków
Natomiast dużą role w promocji odegrał periodyk Wiadomości Turystyczne, które miał materiały oraz wydawnictwa na bardzo wysokim poziomie merytorycznym i wydawniczym.

Małopolska i Kraków mimo bardzo fajnej i kulturalnejMałopolanki patrzą w niebo w poszukiwaniu, że zleceniodawcy podeślą nareszcie dodatkowe materiały promocyjne. / Fot. Fot.Henryk Czechowski BINFO Kraków obsługi skompromitował się nie pierwszy raz. Wystarczy w Krakowie zgłosić się do któregokolwiek punktu Informacji Turystycznej Krakowskiego Biura Festiwalowego w Krakowie , a otrzyma się kilkadziesiąt nowych wydawnictw promocyjnych. Miasto wydaje dwutygodnik Kraków.pl , który mógł zastąpić braki. Natomiast Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego zapomniał co to są aktualne materiały na Targi Turystyczne i pokazał kolejne dno promocyjne.

Najgorsze było, że organizatorzy zrezygnowali z wydania papierowego katalogu, a mapka to po prostu kompromitacja. Natomiast korzystanie internetu było niemożliwe z uwagi na wysokie koszty do jego dostępu. A tym samym katalog internetowy to fikcja.

Niestety nie lepiej było na stoiskach zagranicznych. Brak było w większości narodowych stoisk Państw Unii np. Czech, Słowacji, Niemiec, Francji itp. Natomiast zazwyczaj hostessy na stoiskach zagranicznych były małomówne i nie znały obcych języków lub odwrotnie polskiego. Co prawda było lepiej ze stoiskami i oprawą artystyczną. Niestety materiały promocyjne zagranicznych regionów były w większości nie po polsku.

Kolejno było wiele potknięć i bezmyślności. Dość często wielu dziennikarzy pokonywało nawet kilkaset kilometrów, aby na miejscu zebrać materiały do swoich dziennikarskich foto działań, a byli traktowani jak zło konieczne i potem dziwota, że w regionach mało się pisze o takich imprezach. Jest dziwna praktyka likwidacji biura prasowego i rzecznika prasowego targów. Niestety PR reprezentował bardzo niski poziom fachowości.

Oczywiście na każdym kroku widać, że Fundusze celowe na temat promocji i turystyki już się zakończyły. W zależności jak w danym województwie czy mieści. Rada czy kierownictwie podchodzi, tak potem wygląda promocja ich na imprezach targowych.

Na zakończenie powinno się zastanowić czy nie należy coś poprawić, czy nie należy wspierać dziennikarzy, dziennikarz powinni posiadać prawo uczestniczyć we wszystkich imprezach towarzyszących bez względu kto je organizuje i w ogóle media aby były wspierane, a potem mogły inicjatywy Międzynarodowych Targów Polskich lepiej promować.

Ale niestety są konieczne zmiany na niższych stanowiskach w tej firmie czyli u organizatora.

(zdjęcia i materiał jest chroniony prawem autorskim)

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Zobacz także:

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.