Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

93983 miejsce

Z czego wynika popularność e-mailingu?

Wyróżnia się kilka powodów wpływających na popularność e-mailingu. Największym i chyba najważniejszym z nich jest oszczędność środków finansowych. E-mail jest bowiem najtańszą formą kontaktu z klientami.

Każdego dnia spływają na nasze skrzynki odbiorcze dziesiątki maili. Świadczy to o skuteczności mailingu – wiadomości w szybkim czasie są dostarczane bezpośrednio do odbiorcy. Koszt wysyłki wiadomości e-mail jest relatywnie niski, a czas poświęcony na przygotowanie pełnowartościowej akcji mailingowej jest o wiele krótszy niż w przypadku tradycyjnego sposobu przeprowadzania kampanii.

Kolejnym plusem komunikacji prowadzonej za pomocą e-maila jest możliwość raportowania i śledzenia na bieżąco prowadzonej kampanii oraz tworzenia odpowiednich statystyk. Statystyki liczbowe przy tego typu akcjach pozwolą szczegółowo zobrazować przebieg kampanii mailingowej.

Pierwszym etapem każdej akcji mailingowej jest przygotowanie odpowiednio skonfigurowanej bazy adresowej odbiorców oraz stworzenie adekwatnej do ich potrzeb oferty. Przez sprofilowaną bazę odbiorców należy rozumieć osoby, które rzeczywiście mogą być zainteresowane przesłaną ofertą i proponowanym produktem. Bazy można profilować pod względem wieku, miejsca zamieszkania, branży czy nawet zajmowanego w firmie stanowiska. W ten sposób możemy dotrzeć do konkretnej grupy osób, która interesuje nas jako potencjalny klient. Przygotowana oferta powinna skłaniać odbiorców do przeczytania przesłanej wiadomości.

Często zdarza się, że mimo adekwatnej bazy większość maili nie zostaje przeczytana i od razu trafia do kosza. Istotna jest zatem forma i treść nagłówka oraz samej wiadomości. Tytuł wysłanego e-maila powinien zachęcać do otwarcia i przeczytania korespondencji. E-mail zatytułowany Propozycja współpracy, Oferta współpracy lub Oferta są mało skuteczne i nie zawsze zachęcają do przeczytania wiadomości. Zalecane jest przesyłanie personalizowanych e-maili, czyli Szanowny Panie Piotrze Nowak, Do Jana Kowalskiego itd. Taka forma zwrotu zwiększa możliwość przeczytania maila przez naszego odbiorcę.
Ponadto osoba, która otrzyma maila ze swoim imieniem i nazwiskiem nabiera większego zaufania do firmy wysyłającej daną korespondencję. Jest to także wyraz szacunku dla naszych odbiorców. Przesłana oferta powinna być ciekawa i konkretna. Zwiększy to prawdopodobieństwo nawiązania współpracy z potencjalnym klientem.

Po każdej akcji mailingowej można gromadzić dane statystyczne dotyczące wysyłki. Statystyki opisujące przeprowadzoną kampanię e-mail pozwalają na ustalenie,, czy wiadomość została dostarczona do odbiorcy, otwarta i przeczytana. Można również zbadać, jaka była reakcja odbiorcy po otwarciu e-maila, tzn. czy kliknął w zamieszczony odnośnik do strony www. Zgromadzone statystyki ułatwiają koordynowanie przebiegu kampanii mailingowej oraz pozwalają na bieżąco wyciągać i analizować wnioski, przydatne podczas kolejnych masowych wysyłek e-maili. Na podstawie statystyk jesteśmy także w stanie zbadać preferencje nabywców przesłanej oferty, które mogą być istotne przy następnych akcjach mailingowych oraz tworzyć bazę wiedzy na temat odbiorców.

Kampanie mailingowe należy przeprowadzać systematycznie, korygując jednocześnie popełnione wcześniej błędy.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.