Facebook Google+ Twitter

Za budowę dróg płacimy więcej niż Niemcy!

Na budowę autostrad Polska wydaje więcej niż bogatsze Niemcy, Grecja i Hiszpania. Takie wnioski przedstawili audytorzy w raporcie o wykorzystaniu unijnych funduszy na drogi.

 / Fot. Karol Piela/CC BY-SA 3.0Polska płaci m.in. o 40 proc. więcej od Niemców za bariery bezpieczeństwa na autostradach, a także o 18 proc. więcej za beton wykorzystywany przy budowie mostów - informuje rp.pl, powołując się na raport o wykorzystaniu unijnych funduszy na drogi. Koszty zwiększają również bardzo restrykcyjne wymogi hałasu. Przy budowie dróg wydajemy więcej nie tylko od Niemców, ale również bogatszych Hiszpanów i Greków.

Europejski Trybunał Obrachunkowy kontrolujący finanse UE, uwzględnił w raporcie cztery kraje i zbadał 24 projekty. Państwa, które poddano analizie, są największymi beneficjentami środków unijnych.

Co ciekawe, najtaniej buduje się w... Niemczech, gdzie siła robocza jest droższa niż w Polsce, Hiszpanii czy też Gracji. Wynika to prawdopodobnie z tego, że Niemcy budują drogi małymi odcinkami i do przetargów mogą startować także niewielkie firmy. Zwiększa to konkurencję na rynku i obniża ceny.

Audytorzy docenili jednak, że Polska jest otwarta na zagranicznych wykonawców i charakteryzuje się bardzo silną dyscypliną finansową. Ostateczny koszt inwestycji, jest u nas najbardziej zbliżony do zaplanowanego.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (8):

Sortuj komentarze:

Panie Marcinie ,autostrady A 9 ,A 10 ,A 93 są z betonowej płyty .Przypominają trasę do Świnoujścia .
Jednak są sukcesywnie wymieniane .

Komentarz został ukrytyrozwiń

Pani Elżbieto nie zgodzę się przejechałem zeszłej jesieni przez prawie całe Niemcy aż pod holenderską granicę i mogę powiedzieć, że takich dróg to się w Polsce dorobimy może za 50-80 lat nie wcześniej

Komentarz został ukrytyrozwiń

Z pewnością. Remonty raczej nie wymagają dodatkowych terenów lub potrzebują ich w niewielkim zakresie. Jeśli dobrze zrozumiałem, artykuł nie jest o remontach, tak jak jest o nich Pani komentarz ...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Aby wybudować drogi trzeba jeszcze mieć miejsce na ich wybudowanie .

Komentarz został ukrytyrozwiń

Wydawało mi się Pani Elżbieto, że artykuł opowiada o kosztach budowy dróg

Komentarz został ukrytyrozwiń

W koszty budowy autostrad w Polsce wchodzą odszkodowania za wywłaszczenia .
Niemcy mają autostrady od lat , teraz tylko je remontują .
Całe trasy wyglądają nie najlepiej . Jeżdżę ze Szczecina do Austrii [ ok 600 km ] i widzę.
Porównuję z naszą trasą szybkiego ruchu Szczecin-Gorzów . Jest piękna . Kolorowe wiadukty ,postoje , stacje benzynowe , pobocza obsiane trawą .

Komentarz został ukrytyrozwiń

Ciekawe kto planuje bankructwa kolejnych firm?
Pamiętam jak Minister Środowiska M.Nowicki meldował premierowi D.Tuskowi, że gotowa już jest Ustawa o ochronie przyrody co pozwoli na sprawne budowanie nie tylko autostrad. Państwo zabrało się do modernizacji infrastruktury nie wprost lecz na okrągło. Nie może więc być tanio. Największym beneficjentem są korporacje ekologistyczne a nie Państwo i potrzeby budowy infrastruktury. Autostrady to tylko wierzchołek potrzeb w budowie infrastruktury drogowej i kolejowej.
Sprawa machinacji prawa przy ekranach dźwiękochłonnych to pestka. To się po prostu rzucało w oczy, lub prawdę powiedziawszy zakrywało widoki...

Komentarz został ukrytyrozwiń

szkoda jeszcze tylko, że jakość nie wychodzi nam lepsza niż w Niemczech :>

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.