Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

121498 miejsce

Za wąskie chodniki, za mała powierzchnia – problemy z II linią metra

  • Autor usunął profil

  • Data dodania: 2010-12-10 12:16

Jeszcze nie rozpoczęła się budowa drugiej linii metra, a już pojawiły się komplikacje. Ratusz ma problemy ze skoordynowaniem budowy nowej linii podziemnej kolejki z innymi inwestycjami. Największą trudność sprawia plac Defilad, gdzie powstać ma Muzeum Sztuki Nowoczesnej oraz ul. Świętokrzyska.

 / Fot. Ania0ania/Domena publicznaPierwszym wyzwaniem jest koordynacja prac związanych z budową Muzeum Sztuki Nowoczesnej i tunelem łączącym I i II linię metra. Jak podaje TVN Warszawa, na placu Defilad, gdzie powstać ma muzeum, budowniczy drugiej linii metra muszą zbudować komorę, by móc wyciągnąć tarczę TBM, którą drążyć będą tunel. Komorę można zbudować w ten sposób, by jej ściany stanowiły później fundamenty dla planowanego muzeum.

Konsorcjum zajmujące się budową metra już w lipcu informowało władze Warszawy, że może uwzględnić potrzeby projektantów Muzeum Sztuki Nowoczesnej, wymagałoby to jednak uzupełnienia kontraktu, poprzez dopisanie takiego zlecenia i dopłacenie odpowiedniej kwoty. Do tej pory tego nie zrobiono. Konsorcjum nie wie więc jak rozplanować budowę komory. Jak jednak zapewnia Paweł Barański, szef Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta, który jest inwestorem zastępczym Muzeum Sztuki Nowoczesnej, wniosek o dopisanie komory do kontraktu ma trafić do budowniczych metra jeszcze przed świętami, a wszelkie niezbędne wytyczne dotyczące konstrukcji muzeum dotrą do nich do końca marca.

Również plan stacji Nowy Świat, stwarza problemy dla projektantów II linii metra. Ze względu, na to, że stacja budowana będzie pod bardzo wąskim fragmentem ul. Świętokrzyskiej, rozplanowanie wyjść i podziemnych instalacji nie jest łatwe. Bardzo możliwe, że z najgłębiej położonej stacji metra, nie wyjedziemy ruchomymi schodami. Umieszczenie ruchomych schodów w wyjściach przy ul. Świętokrzyskiej może okazać się niewykonalne. Rzecznik konsorcjum Mateusz Wilczyński zapewnia jednak, że dołoży ono wszelkich starań, by "co najmniej dwa wyjścia miały schody ruchome". Schody te mogą powstać węższe niż zwykle, co uniemożliwi wymijanie osób stojących.

Jeszcze większy problem stanowią wyjścia w kierunku Uniwersytetu Warszawskiego i ul. Nowy Świat, tam chodniki przy ul. Świętokrzyskiej są zbyt wąskie, by obok normalnych schodów zmieściły się jeszcze ich ruchome odpowiedniki. Co ciekawe jak podaje TVN Warszawa do ratusza wpłynął projekt zwężenia ul. Świętokrzyskiej po zakończeniu budowy II linii metra. Zakłada on ograniczenie ruchu poprzez zmniejszenie liczby pasów. Gdyby nie czekać z realizacją tego pomysłu warszawiacy nie musieliby wspinać się po schodach, by wyjść z najgłębszej stacji podziemnej kolejki.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Roman Mazur
  • Roman Mazur
  • 10.12.2010 21:09

Jeżeli wybuduje się stację ze zbyt wąskimi wyjściami to przy jakimkolwiek zagrożeniu (rzeczywistym czy urojonym) skończy się to ogromną liczbą ofiar.

Komentarz został ukrytyrozwiń
levy
  • levy
  • 10.12.2010 19:34

''Zmian na lepsze CDN... '' tzn ?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Zmian na lepsze CDN...

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.