Facebook Google+ Twitter

Zabawna czy nudna? Jaka jest reklama internetowa?

Internauci spotykają się z dziesiątkami różnych form reklamy internetowej. Które lubimy a które nie i dlaczego?

Firma Gemius przeprowadziła badania stosunku internautów do reklamy internetowej.  Z badania wynika, że mamy do niej zróżnicowany stosunek. Jedne lubimy, inne zdecydowanie nas odrzucają.

Skacze, mruga i nie chce się zamknąć

Z badań wynika, że najmniej lubimy agresywne formy reklamy. Pop–up, interstitial, pop–under czy brandmark toleruje tylko 8 – 9 proc. badanych. Głównym powodem niechęci do nich jest to, że są to reklamy „niechciane”, które „wyskakują” w oknie przeglądarki i co gorsza nie zawsze jesteśmy w stanie je usunąć.
Nie lubimy też tak zwanego mailingu, czyli wysyłanie maili reklamowych do skrzynki pocztowej odbiorcy. Takie listy są często traktowane jako spam. Co ciekawego, toleruje je i uważa za wartościową co siódmy internauta. Dla grupy tej mailing jest źródłem bieżącej i aktualnej informacji.

Nieco cieplejszy stosunek mamy do reklam typu billboard, skyscraper czy streaming, których zwolennikami jest 18 – 20 proc. badanych internautów.

Pokaż innym gdzie są Twoje teksty i zdjęcia.Co lubimy?

Największą sympatią wśród badanych cieszą się wszelkie nieagresywne formy reklamy takie jak button, czyli mniejszy od banera pasek reklamowy (32 proc. zwolenników) wyświetlany na stronach, oraz link sponsorowany (28 proc. zwolenników).
Olbrzymia popularność linka sponsorowanego jest zapewne pochodną popularności Googla. Jest to reklamowy tekst wyświetlany nad wynikami wyszukiwania. Ponieważ Google praktycznie wszędzie na świecie jest najpopularniejszą wyszukiwarką, dlatego też ta forma reklamy nas praktycznie nie razi. Być może po prostu przyzwyczailiśmy się do niej. Poza tym jest ona zupełnie nieagresywna. Gdy wpiszemy hasło lub frazę w oknie wyszukiwarki, powyżej wyników wyszukiwania ukazują się linki sponsorowane związane z interesującym nas tematem.

Dzięki wykorzystaniu kontekstu (taka forma reklamy często zwana jest reklamą kontekstową), link jest reklamą niezwykle skuteczną bo często można w nim znaleźć wartościowe materiały.
Internauci cenią sobie również to, że prezentowane treści nie są agresywnie prezentowane. Jeśli kogoś zainteresuje treść linku może na niego kliknąć, jeśli nie, to po prostu go ignoruje. Link sponsorowany cieszy się również popularnością wśród reklamodawców. Powód? Reklamodawca ma świadomość, że jego reklama dociera do osób zainteresowanych, a nie przypadkowych internautów, którym po prostu się wyświetliła. To również ważne z ekonomicznego punktu widzenia, bo za każde kliknięcie na link zamawiający reklamę płaci.

Ładna, ale czy skuteczna?

  Zapytano też badanych, tym razem z różnych krajów, czy uważają reklamę internetową za skuteczną. Najbardziej przeświadczeni o jej skuteczności są rumuńscy internauci (ponad połowa badanych). Nieco gorzej jest w innych krajach, np. w Słowacji w jej skuteczność wierzy 46 proc., o jeden punkt procentowy mniej na Litwie oraz 43 proc. w Czechach. W Polsce przeświadczonych o skuteczności reklamy internetowej jest 34 proc. internautów.

Celem reklam jest przedstawienie odbiorcom zalet towarów czy usług. Czy w tym kontekście reklama internetowa jest skuteczna? Co 25. internauta uważa, że reklamy są irytujące, a dla niewiele ponad 50 proc. są po prostu nudne. Na szczęście dla 44 proc. badanych, reklamy są źródłem informacji . Nieco mniej, bo 40 proc.   przyznaje, że są pomysłowe, chociaż dla co piątego badanego niezrozumiałe.
Chyba najważniejszą informacją dla reklamodawców jest czy wydawane przez nich pieniądze mają wpływ na nasze decyzje zakupowe. Potwierdza to jedynie 13 proc. badanych ale tylko co dziesiąty przyznaje, że nie ufa reklamom.

Pocieszającym dla twórców reklamy może być fakt, że również co dziesiąta osoba postrzega reklamy w kategoriach przyjemności. Lubi je oglądać i czytać.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.