Facebook Google+ Twitter

Zacny samochodzik - Citroen C3

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-03-16 10:55

Pod maską technologia rodem z BMW, dokładność i jakość zgodna z Creative Technologie, stylistyka spod ręki najlepszych komputerowych fachowców. Taki ma być nowy Citroen C3, zbudowany w wirtualnym świecie, a teraz przetestowany w "realu"

Nowa "cytryna" zmężniała. Dynamiczna sylwetka pokazuje pazura, pod maską silniki BMW dodatkowo zachęcają do szybkiej jazdy. / Fot. JazdaMiejska.plNa specjalną prezentację nowego Citroena C3 jedziemy do warszawskiego hotelu Holiday Inn. Tam na parkingu stoi już dwadzieścia pięć czarnych, lśniących i kuszących "c-trójek". Każda najbogatsza, żeby od razu złamać nasze serca i przypodobać się szerokim massmediom. Czy to się uda?

Zaczęło się prawie dziesięć lat temu...
Przypomnijmy, że pierwsza generacja Citroena C3 pojawiła się na europejskim rynku w 2001 roku zastępując model Saxo (w Polsce oferowana rok później). Niemal bez zmian przetrwała blisko osiem lat produkcji, co w dzisiejszych czasach należy uznać za swoisty rekord. Większość producentów co trzy, cztery lata przygotowuje dla swoich Klientów choćby kosmetyczny facelifting. Citroen poszedł inną drogą i zmieniał niewiele. Szkoda, bo wyniki sprzedaży w Polsce nie dają mu powodów do dumy - dopiero odległa 19. lokata w swojej klasie. Teraz szefostwo Citroena szykuje w Polsce mocną ofensywę - chce aby nowe C3 stało się rynkowym bestellerem, tak jak przed laty pierwsza generacja...w Europie. Sprawdźmy, czy ma na to szanse.

Picasso malował...myszką
Od przeuroczych hostess Citroena odbieramy kluczyki do naszej "testówki" oznaczonej numerem dwanaście. Na początku rzut oka na nową C3 w wersji Exlusive. Nie bez znaczenia podajemy wersję wyposażenia, bowiem to ona definiuje w Citroenie stopień elegancji i luksusu danego modelu. W topowej odmianie nowego C3 znajdziemy wiele chromowanych dodatków, które podkreślają dynamiczny i sportowy charakter auta, a także nadają mu smaku i poczucia "wyższej klasy". Widać to już choćby po lusterkach bocznych, które osadzone są na błyszczących nóżkach (łączą dodatkowo w sobie funkcję kierunkowskazów) czy chromowane klamki drzwi. Dolne linie okien również wykończone błyszczącymi listwami wyraźnie kształtują dynamiczną linię boczną nowej C3. Tylna część autka w zgrabny sposób łączy całość i zamyka nasze spojrzenia na kolejnej chromowanej listwie. Wyszło naprawdę ładne auto, choć rysowane za pomocą myszki i komputerowego tabletu. C3 to również pierwsze auto, które na masce z dumą prezentuje nowe logo Citroena.

W porównaniu z poprzednikiem nowa generacja miejskiego Citroena jest o osiem centymetrów dłuższa i o cztery centymetry szersza. Wysokość samochodu pozostała bez zmian. Co z tego wszystkiego wynikło? Istotą projektantów było zapewnienie pasażerom większej przestrzeni wewnątrz, przy jednoczesnym nadaniu nadwoziu bardziej dynamicznego charakteru. To drugie naszym zdaniem udało się w pełni - samochód wygląda bardzo sportowo (dla amatorów rajdów Citroen przygotuje wersję WRC oraz C3 Racing), a dodając do tego dużo niższą masę własną niż u konkurentów, czyni to z nowej C3 dobre auto do ścigania. A co z przestronnością? Tutaj jest gorzej. Poprzedni model również nie dawał poczucia "małego wielkiego autka" z uwagi na wysoko umiejscowione fotele przednie. Kierowca o wzroście wyższym od średniej krajowej i w nowym modelu nie będzie miał lekko. Gdy już uda mu się zająć odpowiednią pozycję (na plus dodamy regulację wysokości foteli przednich), to na tylnej kanapie wygodnie usiądą jedynie dzieci. Nie zmienia tego nawet fakt, że aby zapewnić więcej miejsca na nogi podróżujących na kanapie, w specjalny ergonomiczny sposób wyprofilowano tylną część foteli. Ale ten dyskomfort dotyczy jedynie wyższych osób - od 190cm w górę. Klasyczny Pan Kowalski z klasyczną rodziną będzie zadowolony z nowego Citroena C3.

Wnętrze jak na auto tego segmentu prezentuje się naprawdę interesująco. W testowanej przez nas wersji Exclusive dużo było efektownych aluminiowych dodatków. W środku, zgodnie z oczekiwaniami, sporo plastiku, ale tutaj spotkało nas miłe zaskoczenie. Do wykończenia użyto sporej ilości różnych materiałów w odmiennych stonowanych barwach. No, i do tego ten niebanalny kształt kierownicy. Wszystko to sprawia naprawdę korzystne wrażenie.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.