Facebook Google+ Twitter

Zakupy grupowe nie tylko dla kupujących

  • Autor usunął profil

  • Data dodania: 2011-02-28 12:55

Z usług zakupów grupowych skorzystało już 3,2 mln Polaków i wszystko wskazuje na to, że liczba ta będzie stale rosnąć. Na popularności tego typu serwisów skorzystają zarówno klienci, jak i przedsiębiorcy oferujący swoje usługi grupom.

O korzyściach płynących z zakupów grupowych dla internautów napisano już sporo. Sprawa jest też zupełnie jasna - w grupie kupują taniej. Jednak i usługodawcy nie mogą narzekać na tego rodzaju współpracę, jako że zalety zakupów grupowych ich także nie omijają.

Największą zaletą zakupów grupowych, jest dotarcie do ogromnej rzeszy odbiorców. Poprzez newslettery, komunikaty na Facebooku czy Blipie, oferta wystawiona przez przedsiębiorcę ma niepowtarzalną szansę trafienia do wielotysięcznej grupy docelowej. W przypadku Groupona jest to około 2 mln osób, Grupera 800 tys., MyDeala 247 tys. osób, a nowy na rynku Citeam Allegro dysponuje bazą ponad 12 mln użytkowników. Jak podają media, w najbliższym czasie można się również spodziewać kolejnych debiutów, m.in. serwisu prowadzonego przez Onet.

Za pośrednictwem tych serwisów internauci otrzymują ciekawe oferty usług w swoim mieście prosto do skrzynki mailowej, co z ich punktu widzenia oznacza przede wszystkim wygodę. Dodatkowo, odpowiednio skonstruowany komunikat, czyli np. informowanie o ofertach tylko dla konkretnego miejsca zamieszkania, nie jest uznawany za spam, a więc trafia prosto do adresata. Serwisy poświęcone zakupom grupowym są skuteczną alternatywą dla tradycyjnej reklamy, a ich potencjał jest ogromny.

Przedsiębiorcy lokalni bądź zupełnie nowi na rynku mają okazję zaprezentować się znacznej liczbie potencjalnych klientów oraz wypromować swoje usługi. Nowo powstałe restauracje, siłownie czy szkoły nauki jazdy, dla których szeroko zakrojona akcja promocyjna jest raczej poza zasięgiem, w prosty i szybki sposób mogą zyskać nowych klientów. Ci z kolei, o ile będą z usługi zadowoleni, polecą dane miejsce swoim znajomym, co przyniesie kolejnych klientów. Podobnie rzecz wygląda, jeśli chodzi o mniejszych, lokalnych przedsiębiorców, którzy narzekają na brak klientów w pewnych okresach roku. Ciekawym wyjściem dla nich jest zaproponowanie za pośrednictwem serwisów zakupów grupowych rabatu na swoje usługi. Dla przykładu, restauracje, które w sezonie zimowym mają zazwyczaj mniejszy ruch, dzięki kuponom rabatowym mogą zyskać dodatkowych klientów. W ten sposób mają okazję zapewnić sobie ruch nawet w trudniejszych okresach roku.

Usługodawcy za wystawienie oferty w serwisach zakupów grupowych płacą prowizję. Kształtuje się ona na poziomie od 10 proc. do 50 proc. Jeżeli użytkownik za kupon do restauracji płaci 50 zł, a jego faktyczna wartość wynosi 100 zł, to przy prowizji 10 proc. serwis pobierze opłatę w wysokości 5 zł. W zamian usługodawca otrzymuje promocję swojej oferty z wykorzystaniem różnych kanałów - kampanie na stronach internetowych, mailing, Facebook, mikroblogi, a także media tradycyjne (prasa, radio). Wypłatę za zakupione usługi przedsiębiorca otrzymuje, w zależności od serwisu, natychmiast po kupnie bonów albo dopiero po ich zrealizowaniu przez klienta.

Zakupy grupowe to doskonała opcja nie tylko dla klientów, którzy mają okazję złowić kupony zniżkowe na atrakcyjne produkty i usługi. Są także świetnym rozwiązaniem dla przedsiębiorców i usługodawców, którzy za ich pośrednictwem mają szansę stać się bardziej rozpoznawalnymi, a w rezultacie znacznie zwiększyć obroty firmy. Proste rozwiązanie a satysfakcjonujące wszystkich.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (7):

Sortuj komentarze:

damian
  • damian
  • 13.04.2012 19:39

quppon.pl nie pobiera w ogóle prowizji od sprzedaży

Komentarz został ukrytyrozwiń
Kowalski
  • Kowalski
  • 07.11.2011 00:50

Najpopularniejszy serwis zdziera 50 % prowizji + 23 % Vat za to co płaci klient ! Oblicz sobie więc ile wart jest twój kupon naprawdę, jeśli 100 zł to cena detaliczna - 60 % rabatu to klient płaci 40 zł portalowi, ten przechowuje kasę i wypłaca z dużym opóźnieniem firmom tylko 38,5 % wart kuponu czyli 15,40 - tyle jest wart Twój kupon, nie spodziewaj się rewelacyjnej jakości.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Misza
  • Misza
  • 10.06.2011 14:50

Generalnie sie zgadzam. Interes na zakupach grupowych moga zrobić wszystkie 3 strony pod warunkiem, że wszyscy są świadomi tego w co sie pakują: usługodawca rozumie mechanizm - pragnie przyciągnąć klientów, portal - przedstawia wszystkie warunki otwarcie zarówno dla klienta, jak i usługodawcy, wreszcie klient - kupuje voucher znając wszystkie warunki. Taki układ rzeczywiście tworzy wartość dodaną. Niestety nie wszystkie portale rozumieja te zależności. Dobrym wzorem do nasladowaniajest fastdeal.pl - stosuje live shopping - nie czeka się na zebranie odpowiedniej liczby osób, osoby nieświadome takiego obowiązku na innych portalach często nie mogą skorzystać z oferty z tego błachego powodu:(

Komentarz został ukrytyrozwiń
bard
  • bard
  • 03.06.2011 15:22

Dla portali zakupów grupowych najważniejsze to znaleźć odpowiedniego uslugodawcę i dobrze nim pokierować. Jesli odpowiednio wyjaśnimy, krok po kroku na czym to polega, jakie sa korzyści, dlaczego warto byc miłym dla klientów to taka współpraca ma sens. Gorzej, jeśli chcemy tylko łatwo zgarnąć forsę nie bacząc na rzeczywistą jakość publikowanych ofert. Zadowolony klient powraca zarówno do usługodawcy, jak i na serwis pośrednika. W Polsce jedynie zarządzający fastdeal.pl zdają się rozumieć ten problem. Przy czym zobaczymy na jak długo.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Internautka
  • Internautka
  • 18.03.2011 11:55

Faktycznie, firmy mogą zarobić, ale zdecydowanie mniej. Giganci zakupów grupowych pobierają prowizję w wys. 50% od sprzedanego kuponu. Tym samym wiele firm nie ma z tego zysku lub sprzedaje po kosztach. Ja skorzystałem z innego serwisu dealpeck.com i tam nie pobierają takich kosmicznych prowizji

Komentarz został ukrytyrozwiń
jura
  • jura
  • 03.03.2011 21:24

To jest raczej zrozumiałe. Na usługach są inne marże niż na produktach. Dochodzi jest sprawa dostawy produkty. Ale zdarzają się też produkty. frupi w swoich kategoriach online prezentuje oferty sklepow internetowych

Komentarz został ukrytyrozwiń
Uzytkownik serwisow
  • Uzytkownik serwisow
  • 28.02.2011 16:09

Wszystko pięknie, tylko tego typu serwisy oferują zakupy grupowe usług, a nie produktów jak wskazują reklamy kilku serwisów. Przyglądam się ofertom różnych serwisów i z ciekawszych korzystam, ale szczerze mówiąc nie widziałem w nich produktów. Myślę, że ktoś poda te serwisy do UOKiK bądź Rzecznika Praw Konsumenta, aby zakazać nieprawdziwej reklamy.
Szperając w necie natknąłem się na serwis, który oferuje różne produkty w atrakcyjnych cenach. Zasad funkcjonowania jest podobna do zakupów grupowych ale dostępne są w nim produkty. Jeżeli ktoś jest zainteresowany podaję link: www.geloo.pl

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.