Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

106500 miejsce

"Zakupy na obcasach" czyli jak kusić kobiety

Jak w dzisiejszych czasach nie ulec wpływom specjalistów do spraw marketingu? Oczywistą sprawą jest, że kobiety kochają zakupy i nie oprą się promocjom. Dlatego też może warto zapoznać się bliżej z technikami, które są na nas stosowane?

 / Fot. Wydawnictwo Naukowe PWN"Zakupy na obcasach" nie jest książką w stylu "Wyznań zakupoholiczki" (choć może zmylić nas okładka z piękną szpilką, po której oczekujemy niesamowitej historii z kolekcjonerką butów w roli głównej). Wbrew pozorom jest to książka-poradnik o marketingu skierowanym do kobiet. Autorkami książki są: Jane Cunningham i Philippa Roberts - amerykańskie specjalistki do spraw marketingu, które pokazują swoim kolegom z branży, że bycie kobietą nie oznacza przywiązania do koloru różowego.

Wbrew pozorom nie jest to książka przeznaczona tylko dla kobiet. Zostały w niej przedstawione np. różnice w reklamie kierowanej do mężczyzn i kobiet. Kobiece reklamy opierają się na emocjach, empatii oraz w myśl zasady "zaopiekuj się lub zaprzyjaźnij". Natomiast reklamy skierowane do mężczyzn opierają się na logicznym i analitycznym myśleniu oraz w myśl zasady "Walcz lub uciekaj". Także w tej dziedzinie istnieje całkowita odmienności pomiędzy płciami.

W publikacji, autorki zwracają uwagę na bardzo chwytliwe hasła reklamowe, np. w reklamie przedstawiane są ogromne plusy reklamowanego produktu, a na koniec pada zdanie "jesteś tego warta". Jest to typowy zabieg manipulacyjny, dzięki któremu odbiorca ma możliwość podbudowania poczucia własnej wartości. W książce możemy znaleźć jeszcze wiele takich przykładów.

Wydaje mi się, że książka ta powinna być obowiązkową lekturą dla osób, które zajmują się biznesem, reklamą czy specjalistów PR, ze względu na doskonałe ukazanie psychiki kobiety i jej ogólnych potrzeb oraz oczekiwań względem np. marek odzieżowych. Natomiast kobiety dowiedzą się jakim zabiegom i chwytom manipulacyjnym są poddawane.

Z czystym sumieniem mogę polecić książkę osobom, które tak jak ja chcą być świadome tego co się w wokół nich dzieje. A jest to jedyna publikacja, która skupia się głównie na kobiecym marketingu. Pomimo, że zawiera wiele informacji typowo naukowych, nie da się nią znudzić ze względu na ogromna ilość ciekawostek.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.