Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

100476 miejsce

Zaleją stację Powiśle. Tarcze ruszą z Pragi? "Za wcześnie na decyzję"

- W tym momencie pompujemy wodę bezpośrednio z Wisły, by zatrzymać wyciek na najniższym poziomie - w ten sposób obecną sytuację na budowie stacji opisał w rozmowie z Wiadomościami24 Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum AGP, które buduje II linię metra.

Od lewej: inżynier ruchu m.st. Warszawy Janusz Galas, zastępca prezydenta m.st. Warszawy Jacek Wojciechowicz i prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk, podczas briefingu stołecznego ratusza ws. organizacji ruchu w rejonie tunelu Wisłostrady. / Fot. PAPO problemach na budowie stacji metra Powiśle informujemy od kilku dni. Przypomnijmy, że w poniedziałkowy wieczór, w trakcie budowy przejścia pod tunelem Wisłostrady, pęknięciu uległ strop najniższego poziomu stacji, a na przyszłe perony wyciekła woda zmieszana z mułami i osadami, która pochodziła z tzw. kurzawki. Gęstość mieszaniny stanowi zagrożenie dla życia robotników i nie pozwala na prowadzenie prac pod ziemią.

Jak powstrzymać wypływ, który uniemożliwia budowę? - W tym momencie pompujemy do stacji wodę bezpośrednio z Wisły, by zatrzymać wyciek na dole - wyjaśnił Mateusz Witczyński, rzecznik konsorcjum AGP (Astaldi-Gullermak-Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów), które odpowiada za wybudowanie centralnego odcinka II linii warszawskiego metra.

Zastosowana metoda polega na wpompowaniu wody z pobliskiej Wisły na teren stacji, do poziomu wód gruntowych. Stojąca w budowanej stacji ciecz powinna powstrzymać wypływ pod ziemią poprzez zrównoważenie ciśnienia. Masa wpompowanej wody i ciśnienie, jakie będzie ona wywierać, spowoduje zatrzymanie wypływu z wyrwy. Zalaniu ulegną całkowicie trzy najniższe poziomy - od czwartego (najgłębszego) do połowy pierwszego. Nie wiadomo do kiedy taka sytuacja potrwa, ani jak się rozwinie.

Początkowo na stację wypłynęło około 600 metrów sześciennych, do dziś objętość wycieku wynosi już około 6000 m sześciennych podaje Gazeta Warszawa. W rozmowie z Gazetą Wyborczą, prezes Metra Warszawskiego Jerzy Lejk powiedział, że z miejsca wycieku nadal wypływają kolejne porcje wody razem z czymś w rodzaju mączki. Stale wypłukiwany jest grunt pod tunelem Wisłostrady, a to zagraża jego stabilności.

Pomimo kłopotów na budowie stacji Powiśle, Metro Warszawskie ani AGP nie przewidują, by wybudować ją w innej miejscu. Rzecznik konsorcjum powiedział nam, że nie można zmienić lokalizacji stacji, ponieważ istnieją ścisłe zalecenia, wynikające z projektu i planów budowlanych. Uniemożliwia to jakiekolwiek poważne modyfikacje w budowę centralnego odcinka podziemnej kolejki.

Stacja Powiśle musi powstać w miejscu, gdzie obecnie toczy się walka o opanowanie podziemnego wycieku. To znaczy, że na pewno powstanie. Pytanie tylko, kiedy?

Niektóre media (m.in TVN Warszawa) podają informację, że zamiast ze stacji Powiśle w kierunku Pragi, dwie tarcze TBM (Wisła I i Wisła II) rozpoczną drążenie tuneli z placu Wileńskiego w stronę rzeki. Rzecznik Witczyński, w rozmowie z Wiadomościami24, nie potwierdził tych doniesień. - Nie podejmuję się odpowiedzi na ten temat. Nie mamy odpowiednich informacji. - Nie chciał również podać orientacyjnej daty startu tarcz z Pragi. - Nie chcę szacować prawdopodobieństwa wybrania tego wariantu. Nie podejmę się tego. Podobnie, jak nie chciał w obecnej sytuacji określać kosztów tego przedsięwzięcia.

Z tej wypowiedzi wynika jedno. Dopóki instytucje odpowiedzialne za budowę metra nie otrzymają szczegółowych informacji na temat stanu najniższego poziomu stacji oraz zamkniętego tunelu na Wisłostradzie, dopóty nikt nie podejmie decyzji, co robić dalej.
Znajdź nas na Google+

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (11):

Sortuj komentarze:

red
  • red
  • 19.08.2012 12:39

Warszawiacy już kupują łódki ,kajaki i koła ratunkowe - będzie coś w rodzaju biblijnego potopu!

Komentarz został ukrytyrozwiń
Adaś Niezgódka
  • Adaś Niezgódka
  • 18.08.2012 17:06

Do Pan Wiesław Tuszyński.... a co?? zazdrości że nie napisali o wykopkach w Wyciapalągowie Północnym tylko o metrze w Warszawie???

Komentarz został ukrytyrozwiń
Adaś Niezgódka
  • Adaś Niezgódka
  • 18.08.2012 17:02

Potem... po wykonaniu wszelakich warstw izolacyjnych, uszczelnieniu dylatacji, miejsc przerw technologicznych itp, itd spuszcza się powietrze ze stacji i zaczyna użytkować przy normalnym już ciśnieniu:D

Komentarz został ukrytyrozwiń

Warszawa to nie pępek świata co to już nie ma o czym pisać? tylko o budowie metra

Komentarz został ukrytyrozwiń

Do Adaś Niezgódka - a co potem? Co potem jak się stację już zbuduje i po obniżeniu ciśnienia pojawi się niekontrolowany przeciek?

Komentarz został ukrytyrozwiń
Słoneczko Peru
  • Słoneczko Peru
  • 17.08.2012 19:32

Koleiny z tysiąca obiecanych cudów !!!

Komentarz został ukrytyrozwiń
Adaś Niezgódka
  • Adaś Niezgódka
  • 17.08.2012 19:13

drobna poprawka:D
6m szeroko x 1000m długo x 1m wysoko

zaćmienie.. drobne:)

Komentarz został ukrytyrozwiń
Adaś Niezgódka
  • Adaś Niezgódka
  • 17.08.2012 19:01

wypadki wypadkami ale to co zrobiono na powiślu to czysta głupota... schodzić z otwartym wykopem poniżej poziomu wód rzeki przepływającej tuż obok??? to jest właśnie głupota!!! przecież można przewidzieć że będą pojawiały zarysowania, pęknięcia konstrukcji bo to jest normalne, zawsze się pojawiają i zawsze w takich warunkach istnieje możliwość napływu wody, która wywiera ciśnienie na konstrukcję budowli i właśnie w ciśnieniu należało szukać pomocy - wejście (wejścia) powinny być zamknięte śluzą a ciśnienie wewnątrz budowanej stacji powinno być utrzymywane takie jakie woda wywiera na najniższym poziomie... wtedy wszelkie pojawiające się przecieki można kontrolować... zaraz pewnie ktoś wyskrobie że to drogo kosztuje itp. to od razu odpowiadam na pewno nie więcej niż odbudowa tuneli wisłostrady... dlaczego odbudowa? dlatego że właśnie został wypłukany grunt na którym jest posadowiony tunel wisłostrady w ilości 6000m3 - nie wiesz ile to? to jest dziesięć metrów szeroko x sto metrów długo x jeden metr wysoko, wyobrażasz to sobie? tunele mogą się poskładać jak domek z kart... no może trochę przesadam ale niech osiądą 20cm w jednym miejscu 10cm w drugim a w trzecim nic się nie stanie... do użytku i tak nie będą się nadawały

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jakie pół Warszawy? Bez żartów... Dobrze, że budują metro, miasto się rozrasta i go potrzebuje. A wypadki na każdej budowie się zdarzają. Pretensje należy zgłaszać moim zdaniem do lodowca.

A wracając do artykułu to TVN jak zwykle opowiada bajki.

Komentarz został ukrytyrozwiń
kaz
  • kaz
  • 17.08.2012 15:24

......amatorzy budują?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.