Facebook Google+ Twitter

Zamknięta przestrzeń powietrzna - nie będzie odszkodowań

Damian Godlewski z Komisji Ochrony Praw Pasażerów Urzędu Lotnictwa Cywilnego poinformował dzisiaj, że pasażerowie mogą zapomnieć o odszkodowaniach za brak dostępu do usługi. Chmura pyłu wulkanicznego jest siłą wyższą.

Prezes Polskiej Izby Turystyki Jan Korsak poinformował dzisiaj na antenie TVN24: Linie lotnicze ponoszą milionowe straty, ponoszą je również tour-operatorzy. Solidarnie ponosimy konsekwencje i uciążliwości, ale również konsumenci będą je ponosić. Znaleźliśmy się w sytuacji niezawinionej przez nikogo, znaleźliśmy się w sytuacji zupełnie obiektywnej.

Jak dodał Damian Godlewski z Komisji Ochrony Praw Pasażerów Urzędu Lotnictwa Cywilnego: Jest ogólne ubezpieczenie linii lotniczych. Ale jeśli chodzi o chmurę pyłu, tutaj odszkodowań nie będzie. To jest stanowisko Komisji Europejskiej i naszego urzędu. Decyzja kierowników lotów o zamknięciu przestrzeni powietrznej zwalnia z odpowiedzialności odszkodowawczej przewoźników.

Na odszkodowania klienci nie mogą liczyć, ale czym innym jest pomoc, którą przewoźnicy i biura podróży powinni zapewnić turystom - są do tego zobowiązani prawnie. Na jaką pomoc mogą liczyć klienci? Przewoźnicy powinni zapewnić im alternatywny środek transportu, nocleg i wyżywienie. Jeśli biura podróży nie staną na wysokości zadania i wykwaterują swoich gości, trzeba udać się na lotnisko - wtedy odpowiedzialność za nich przejmie przewoźnik.


Źródło: tvn24.pl

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.