Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

146663 miejsce

Zamykali na niby, karę zapłacą naprawdę

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta orzekł, że kampania reklamowa sieci sklepów Żabka - "zamykamy żabki" wprowadzała konsumentów w błąd. Teraz spółka będzie musiała zapłacić 1,5 mln złotych kary.

 / Fot. nina szczutowska"Jeżeli reklama powoduje mylne wyobrażenie o produkcie, to wprowadza w błąd i jest nieuczciwą praktyką rynkową. Urząd przypomina, że konsument ma zawsze prawo do pełnej i rzetelnej informacji" - czytamy w komunikacie UOKiK.

Kampania była realizowana na jesieni 2008 roku. Jak się później okazało żabki, owszem były zamykane, ale nie chodziło o sklepy, a o specjalne skarbonki, a cała akcja miała na celu promocję loterii zorganizowanej przez spółkę.

Firma musi teraz zapłacić karę, a także opublikować orzeczenie UOKiK na swoich stronach internetowych oraz opłacić jego publikację w jednym z dzienników ogólnopolskich. Spółka może odwołać się do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Konsumenci, którzy uważają, że zostali wprowadzeni w błąd mają możliwość dochodzenia swoich praw przed sądem. Można również korzystać z pomocy rzeczników konsumentów.

Źródło: UOKiK

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

I oczywiście jestem za tym żeby ponieśli karę za swoje czyny :) Pozdrawiam

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.