Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Żarty się skończyły. Ciąg dalszy dyskusji o reklamie

Redakcja
Sonda
Sonda
Czas na kolejny tekst o miejscu reklamy na stronach Wiadomości24.pl. Jakie rozwiązania zostaną zaakceptowane? Czy będzie gorąca dyskusja?

- Powinniśmy być dalej alternatywą bo inaczej zrobi się onetowo i będzie kiszka - pisze w jednym z komentarzy Ossad pod tekstem Oliwii Piotrowskiej pt.
„Reklama dźwignią przetrwania, czyli żarty się skończyły”
. Pora chyba podejmować decyzje.

Kilkanaście osób zabrało głos pod moim tekstem
, który pojawił się ponad dwa tygodnie temu. Pisałem m.in. „Jeśli będziesz zarejestrowanym autorem Wiadomości24.pl - a tym bardziej będziesz współtworzył treść - będziesz miał prawo nie oglądać wyskakujących banerów, bilbordów. A przynajmniej miał większe prawa w tym zakresie niż internauta, który do naszej gazety przychodzi tylko, by czytać, oglądać”.

W skrócie chodzi o to, by każdy z zarejestrowanych autorów miał jakieś korzyści z obecności oraz współtworzenia treści gazety internetowej. Nie zapominamy, że grupa powracających (gospodarzy naszej gazety) sięga w niektóre dni ponad 20 procent. Ale – i to jest teza idąca „pod rękę” z propozycjami składanymi przez Oliwię – z czegoś trzeba utrzymywać się. Z czego? Z emisji reklam pozostałym. W myśl zasady: 1, 10 i 89 (jeden tworzy treść, 10 ją komentuje, 89 czyta – i tak mniej więcej jest u nas) ta największa grupa najbardziej interesuje reklamodawców. A pozostałych jedenastu? Oczywiście też, ale ich „mamy rozpoznanych”. Jeśli skorzystamy z możliwości Web 2.00 będziecie docelowo oglądać reklamy z dziedzin, które Was interesują. Na przykład po weryfikacji słów wpisanych profil (rubryka „zainteresowania”) wyświetlą się tylko kreacje z interesujących Was dziedzin. Wpisujesz „komórki” tzn. zobaczysz reklamy telefonów komórkowych....

Oliwia napisała też: - „Jestem także za bezwzględnym przestrzeganiem dziennikarskiej zasady oddzielania treści informacyjnej od komercyjnej”. Protestuje przeciwko reklamie kontekstowej (linki wyświetlane obecnie w tekstach nieautorskich) i choć nie jest w tym poglądzie odosobniona są też silne głosy za wprowadzeniem takiego rozwiązania. I tu zaskoczenie. Nasza pierwsza sonda o reklamie, a wzięło w niej udział już 455 osób (patrz screen z 4 lutego godz. 12.30; sonda pojawiała się na naszej stronie kilkakrotnie, o różnych porach dnia i nocy :) pokazuje, że dominują dwa spojrzenia na miejsce reklamy na stronach Wiadomości24.pl:
1. Reklama emitowana w prawej lub lewej kolumnie, a więc poza tekstami.
2. Reklama emitowana w tekstach autorskich i – ewentualny – udział ich autorów w zyskach z reklam.

Czekamy na kolejne opinie w tej sprawie. Na pewno nie zbaczamy z nurtu, ogólnie jeszcze nakreślanego, wyświetlania reklam internautom, którzy pojawiają się u nas, by się czegoś dowiedzieć. Nie czarujmy się powoli budujemy alternatywę dla tradycyjnych portali. Treść nasza często zdecydowanie odbiega od tego co można znaleźć na Onecie, WP, Interii czy o2. Tych „czytaczy” winna atakować reklama niestandardowa, ale jednak wyświetlana w sposób tradycyjny (owe skrajne kolumny).

Natomiast otwarte pozostaje pytanie o linki do reklamy kontekstowej w tekstach autorskich. Bo linki w tekstach nieautorskich (agencyjnych) możemy wprowadzić od ręki. Także poza działem Portfel. Co Wy na to?

Ida w komentarzu pod tekstem Oliwii przypomina: „...co do reklamy kontekstowej (bo dla mnie jednak ta nazwa jest obowiązującą) to jest ona bardzo popularna w USA i w UE; w Stanach dochody z niej to prawie 50% wszystkich wpływów! U nas ok.10%. Dlaczego? Bo reklamodawcy nie są do niej przekonani. Podobnie jak wydawcy! Samo umieszczenie nie przynosi zysku; trzeba w nią kliknąć! (...)”

Zachęcam do dalszej dyskusji. I obiecuję kolejną sondę przybliżającą nas do finału.

od 12 lat
Wideo

Bohaterka Senatorium Miłości tańczy 3

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto