Facebook Google+ Twitter

ZDiTM Szczecin. Rozkłady jazdy bez pomyślunku (koordynacji)

Budowa Szybkiego Tramwaju w Szczecinie, zamkniecie na 5 tygodni Mostu Długiego (jednej z dwóch przepraw przez Odrę do centrum Szczecina), wymaga od mieszkańców Szczecina wiele, wyrzeczeń i niewygody z dojazdami.

Na Pomorzany i tak dojadę po 20 minutach czekania! / Fot. Grzegorz SadowskiDlaczego jednak taką samą niewygodę, serwują nam rozkłady jazdy tramwajów, po godz. 20-tej w Szczecinie, to już tajemnica ZDiTM. Szczególnie po godzinie 20-tej, gdy tramwaje zmniejszają ilość kursów (jeżdżą zwykle co 20 minut) widoczne jest wyraźnie złe rozplanowanie kursów tramwajów i tramwaje kilku linii (jeżdżące odcinkami na tej samej, lub zbliżonej trasie) zamiast jeździć w równych odstępach czasu jeżdżą zgodnie z nieskoordynowanym rozkładem jazdy, czyli stadami.

Ostatnio często przychodzi mi wracać po godzinie 20-tej z Niebuszewa na Pomorzany, z przestanku na ul Krasińskiego do przystanku końcowego na Pomorzanach. O tej porze mogę z Krasińskiego na Pomorzany dojechać tylko tramwajową „trójką”. Niestety, o tej porze „trójka” jeździ, co 20 minut. Gdy spóźnię się o minutę lub 2 minuty na tramwaj, nie chce mi się czekać prawie 20 minut na następny tramwaj, więc przechodzę piechotą do następnego przystanku na ul. Kołłątaja.

Z przystanku na ul. Kołłątaja, oprócz „trójki”, mogę dojechać na Pomorzany jeszcze „dwunastką”, jednak zgodnie z rozkładem jazdy to żaden interes, bo i tak obydwa tramwaje podjadą razem (stadami), „trójka” przyjedzie o pełnej godzinie, 20 i 40 minut po, „dwunastka” przyjedzie 19, 39 i 59 minut po pełnej godzinie. A więc co minuta (praktycznie przez światła, zawsze razem), zamiast co 10 minut (żeby nie czekać na tramwaj 20 minut), i żeby nie jeździły stadami.

Wydawałoby się, że alternatywą jest odjeżdżający w stronę śródmieścia tramwaj linii 8 (przeniesiony tymczasowo na tę trasę), którym mógłbym dojechać z Niebuszewa do placu Rodła i przesiąść się na tramwaj linii nr 11 na Pomorzany. I rzeczywiście „ósemka” odjeżdża z przystanku na ul. Kołłątaja 10, 30 i 50 minut po pełnej godzinie, a więc dokładnie w środku między „trójkami” i „dwunastkami”.

Mógłbym, więc zaoszczędzić 10 minut czekania. Niestety, tramwaj linii nr 8 dojeżdża na plac Rodła 15, 35 i 55 minut po pełnej godzinie, a „jedenastka” odjeżdża 14, 34 i 54 minut po pełnej godzinie. A więc, zawsze spóźnię się o minutę i muszę jak niepyszny czekać na placu Rodła znowu na „trójkę” lub „dwunastkę”, które jak zwykle pojawią się razem (i razem w ciągu 18 minut dojadą na, Pomorzany, chociaż innymi trasami).

Wsiadam, więc do tego tramwaju, który przyjedzie pierwszy na plac Rodła i zastanawiam się, kto tak głupio rozpracował rozkład jazdy tramwajów (prawdopodobnie za grube pieniądze), że chociażby na tej samej trasie jeździły trzy, cztery tramwaje, to i tak muszę odczekać 20 minut na każdym przystanku, żeby dojechać na miejsce przeznaczenia, a tramwaje i tak jeżdżą stadami.

Jeżeli ZDiTM w Szczecinie nie jest w stanie opracować skoordynowanego rozkładu jazdy (tak by tramwaje nie jeździły stadami), jestem w stanie za połowę ceny, jaka ZDiTM zapłaciło autorowi obecnego rozkładu jazdy opracować nowy skoordynowany rozkład jazdy, tak aby tramwaje nie jeździły stadami i można było też korzystać z połączeń alternatywnych, na najbardziej uczęszczanych trasach.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Okazuje się, że w ciągu dnia jest niewiele lepiej!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Nie ma siły, na jeżdżenie tramwajów stadami?.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.