Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

36229 miejsce

Zdrowie w zasięgu ręki. 6 zasad przejażdżek rowerowych

Jazda na rowerze pozwala wzmocnić nie tylko mięśnie brzucha, grzbietu i rąk. Wzmacnia także sprawność całego organizmu, przede wszystkim układu kostno-mięśniowego, układu krwionośnego, oddechowego i nerwowego.

Bodzęcin, kościół p.w. św. Katarzyny / Fot. Ryszard Jan ZagórskiGdy doszedłem do wniosku, że nie mogę biegać i skakać - rozpocząłem przygodę z rowerem. Przeanalizowana literatura medyczna i sportowa oraz rady lekarzy sportowych doprowadziły mnie do przekonania, że jeżdżenie rowerem powinno być rytuałem. Powinno być systematyczne i odbywać się zawsze o tej samej porze. Nie chodzi tylko o chudnięcie. Ja np. nie muszę chudnąć i od początku jazdę rowerem traktuję jako zajęcie, nie jako ćwiczenie, pozwalające na utrzymanie mojej sprawności psycho-fizycznej. Mam na myśli sprawność całego organizmu, a więc układu kostno-mięśniowego, układu krwionośnego, oddechowego i nerwowego. Na ogół zwraca się uwagę na nogi. Tymczasem, jazda rowerem uaktywnia także mięśnie brzucha, grzbietu, rąk. Jeżeli nie traktujemy tej formy ruchu wyczynowo, to łydki, uda, pośladki, przybiorą harmonijne kształty i rozmiary. Większość pań nie wie, że rower jest skutecznym lekarstwem na dokuczliwą skórkę pomarańczową występującą na nogach oraz na problemy z cerą. Cera dzięki jeździe rowerem jest bardziej dotleniona, zdrowsza i ładniejsza. Jest gładsza i ma ładniejsze naturalne zabarwienie.

... do Krasnołęki

Wielu jeżdżących rowerami koncentruje się na sprawach mniej istotnych. Tymczasem wystarczy przestrzegać kilku najważniejszych zasad. W jakim czasie jeździć? Ze względów fizjologicznych, lepiej wybrać godziny przedpołudniowe. Bardziej wskazane są dłuższe przejażdżki i wycieczki - wtedy spalimy najwięcej kalorii. Ilość spalanych kalorii zależy od wielu czynników, takich jak: szybkość jazdy, ukształtowanie terenu, roweru... Z badań wynika, że wolna godzinna jazda powoduje spalenie ok. 300 kcal, przy większej prędkości ok. 600 kcal. Efekt ten, także jest uzależniony od wielu czynników i dlatego nie można przykładać tej samej miarki do wszystkich.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (12):

Sortuj komentarze:

kasia laubzega
  • kasia laubzega
  • 10.04.2011 13:01

ja jeżdże z Piotrkowską Grupą Rowerową i sobie chwalę. co tydzien robimy ok. od 50 km do 80 km. to świetna sprawa. moja odporność na wszelkie choroby i przeziębienia jest dużo większa!

Komentarz został ukrytyrozwiń
jurek Bednarczyk
  • jurek Bednarczyk
  • 18.12.2010 23:12

Zdążyłem sie zorientować na stronie
www.bicycl.yoyo.pl
ze teraz o 10 są zbiórki i wycieczki piesze, bo za zimno i śniegu za duzo. I dobrze, morze bede jutro.

Komentarz został ukrytyrozwiń
Heniek Manicki
  • Heniek Manicki
  • 16.11.2010 20:04

Fajny art. i pewnie nie tylko dla mnie. A jak ktoś nie jest przekonany to nikt i nic go nie zmusi. Zasady dla wielu są po to aby je łamać. Może sprubuję?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Barbaro, po prost masz za małą dawkę jazdy na rowerze. Jak się dłużej jeździ i pokonuje większe dystanse, przestaje pupa boleć.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Kiedyś nawet codziennie jeździłam na rowerze .... po zakupy. Obecnie nawet zimą jeźdze. ale już nie codziennie. Mam jednak problem, u mnie nie ma po równym ani płaskim, Zawsze jest z górki a potem pod górkę. No i teraz jest mi zdecydowanie trudniej pod górkę, nawet dużo lepszym rowerem z wieloma przerzutkami.
Jest jeszcze problem krzesełka - siodełka. Nie wiem . ale chyba jestem jak ta księżniczka na grochu. zmieniłam 7 siodełek.

Komentarz został ukrytyrozwiń

"Jesteśmy turystami, szlaków bywalcami,
polnych ścieżek, leśnych dróżek, szlaków odkrywcami!

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dorotko, po co ci ścieżki rowerowe. Najlepsze są leśne dróżki i ścieżki polne. Zerknij proszę na:

[b][a]http://www.bicycl.yoyo.pl/2010/XI/07/07.html;... do Krasnołęki[/a][/b]

Komentarz został ukrytyrozwiń

Bardzo lubię jeździć rowerem, codziennie wsiadam na mój pojazd.
Nie wszędzie można jednak dojechać bezpiecznie, brak ścieżek rowerowych za miastem.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Małgosiu, bardzo dobrze to ujęłaś. Powinny pójść za tym czyny. Do boju! :)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Piotrze, o te wszystkie problemy nie zamartwiam się. Filozofia życia związana z aktywnością ruchową i zdrową żywnością powinna dotrzeć do wszystkich. Twoje materiały o zdrowej żywności są dobrym współbrzmiącym głosem. Takimi właśnie problemami powinniśmy żyć... Harmonia powinna nas interesować.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.