Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

130113 miejsce

Zlikwidujmy tanie pociągi, niech wróci drożyzna!

Przewozy Regionalne toną w długach. Zalegają z opłatami za korzystanie z torów.

Pociąg IR spółki Przewozy Regionalne na najbardziej dochodowej trasie Warszawa-Kraków stojący na dworcu we Włoszczowej. / Fot. P.JaguśZ czego wynikają długi (ponad ponad 400 mln zł) przewoźnika skoro z jego usług masowo korzystają Polacy? Doprowadziły do nich w głównej mierze koszty związane z uruchomieniem pociągów międzywojewódzkich w latach 2004-2006. Zamawiającym usługę było Ministerstwo Infrastruktury! Dlaczego zwyczajnie nie oddłużyło spółki lub też nie pokryło tak zwanego długu historycznego? Tego nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że nie poczyniło żadnych kroków, aby ratować wolny rynek usług transportu kolejowego.

Ministerstwo kompletnie nie przejmuje się całą sytuacją. Prowadzone w kwietniu rozmowy z zarządem firmy nie dały jakichkolwiek rezultatów. Widać, że w naszym kraju nie dba się o to co najważniejsze - obywateli, zwykłych szarych ludzi.

Od 4 maja Przewozy Regionalne będą musiały zamknąć około 151 połączeń, w tym te najbardziej opłacalne. Takiego ruchu zażądała od spółki firma PKP Polskie Linie Kolejowe, ponieważ nie otrzymywała pieniędzy za korzystanie z torów. Dodatkowo z tego samego powodu zlikwidowane zostanie 13 proc. połączeń PKP IC.

Kroki te z pewnością spowodują drastyczne podniesienie kosztów przejazdów. Na trasie Warszawa - Kraków mogliśmy zakupić cały bilet za kwotę 40 zł (IR). Po zmianach będziemy zmuszeni ponieść koszt ok. 100-125 zł (zależnie od cen miejscówki).

Przez brak zaangażowania władz, Polska cofnie się do stanu sprzed dwóch lat. Cała procedura demonopolizacji rynku transportu kolejowego się rozpadnie. Tanie pociągi TLK (spółki macierzystej PKP IC) staną się ponownie bardzo tanie tylko z nazwy. Brak konkurencji równa się brakowi problemów. Pojawia się pytanie dla kogo?

Wybrane dla Ciebie:


Zobacz inne materiały



Komentarze (3):

Sortuj komentarze:

Barbaro będziemy po prostu najzwyczajniej w świecie ponownie podróżować pociągami pospiesznymi za 35 zł. Podróż przez Kielce, Radom- jedynie 5 h...

Komentarz został ukrytyrozwiń

może warto skorzystać ze sprawdzonych wzorców zagranicznych? We Francji pasażerska siec kolejowa SNCF jest dotowana,bo służy obywatelom.U nas w przeszłości dotacje szły na całe PKP,towarowe,torowe,przełądunkowe i Bóg wie jakie. Tylko o pasażerach mało pamiętano.A teraz w ogóle kicha.

Komentarz został ukrytyrozwiń

nawet nie mów.. aż strach pomyśleć co będzie jeśli faktycznie ceny skoczą do góry :| jak sobie pomyślę, że będę płacić jeszcze więcej na trasie krk-wwa, to aż mnie skręca... kogo będzie na to wszystko stać?:\

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.