Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

148457 miejsce

Zmieniasz sieć komórkową? Przygotuj się na kłopoty

  • Źródło: Polska
  • Data dodania: 2009-07-11 10:00

Miało być bezpłatnie, w ciągu 24 godzin i bez żadnych problemów. Jednak klienci sieci komórkowych mają ogromne kłopoty z przeniesieniem numerów do konkurencji.

Premier Donald Tusk (P) i minister finansów Jacek Rostowski (L). / Fot. PAP/Radek PietruszkaOd 6 lipca obowiązuje rozporządzenie Ministra Infrastruktury określające, jak można wycofać się z usług swojego operatora komórkowego i przenieść do konkurencji. Jednak nie wszystkie sieci stosują się do nowych przepisów.

Tydzień zamiast jednego dnia

Przekonał się o tym łodzianin, u którego 24-godzinny termin przeniesienia numeru wydłużył się do... 7 dni. Jego telefon na tydzień został zablokowany, a on sam musi przełożyć wyjazd na wakacje, żeby móc załatwić wszystkie dodatkowe formalności.

- Rozważamy przeprowadzenie kontroli i nałożenie kar na tych operatorów, którzy nie wywiązują się z umowy - zapowiada Urząd Komunikacji Elektronicznej, do którego codziennie wpływają skargi na sieci komórkowe.

- Nowe przepisy miały nam ułatwić życie. Mnie całkowicie pokrzyżowały plany - mówi Marek Trzebiński z Łodzi (imię i nazwisko bohatera na jego prośbę zostało zmienione). - Dzień po wejściu w życie rozporządzenia postanowiłem przenieść numer swój i żony z sieci Sami Swoi, należącej do Plusa, do sieci Play. Poszedłem do swojego operatora i podpisałem całą masę papierów, na podstawie których uruchomiono procedurę przeniesienia numerów.

Po kilku godzinach pan Marek dostał SMS-a z Plusa, że rozpoczęto przeniesienie numeru do innej sieci, i prośbę, żeby wysłał SMS-a zwrotnego o treści "wycofuję", jeśli chce wycofać przeniesienie numeru. - Po kilkunastu godzinach dostałem kolejnego SMS-a, także z sieci Plus, że proces przeniesienia numeru do innego operatora został zakończony, od tego momentu numer przestaje być aktywny w sieci Plus, a po odbiór nowej karty mam się zgłosić w... poniedziałek 13 lipca. Oznacza to, że muszę przełożyć urlop, żeby móc zostać w Łodzi i odebrać kartę. Nie mówiąc już o tym, że przez niemal tydzień mam zablokowany telefon - denerwuje się łodzianin.

Dlaczego operatorzy robią swoim klientom takie problemy i nie przestrzegają przepisów?

- Będziemy to wyjaśniać podczas kontroli - zapowiada Jacek Strzałkowski, rzecznik Urzędu Komunikacji Elektronicznej. I dodaje: - Na razie UKE jest zasypywany skargami od klientów, którzy mieli problemy z przeniesieniem swoich telefonów do konkurencyjnej sieci. Do tej pory dwaj operatorzy, Plus i Orange, złożyli do nas prośbę o odroczenie 24-godzinnego terminu przenoszenia numerów - mówi Strzałkowski.

Operatorzy sieci komórkowych tłumaczą się, że poprosili UKE o zawieszenie obowiązku dotrzymania terminu, bo ich zdaniem powinien zacząć działać jednolity system przenoszenia danych między sieciami.

- Mamy obawy, czy wymiana danych osobowych klientów odbywa się zgodnie z prawem - mówi Adam Suchenek z sieci telefonii Plus GSM.

Magda Szrejner Polska

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (1):

Sortuj komentarze:

Operatorzy będą sie dwoić i troić aby utrudnić przeniesienie numeru bo to strata dla nich i utrudnienia będą duże.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.