Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

31059 miejsce

"Zniewolony umysł" w Teatrze Wielkim Operze Narodowej. Bilety rozdane

Baletowa wersja "Zniewolonego umysłu" powstała na motywach słynnej książki Miłosza, nie jest jej jednak wierny do końca. Robert Bondara, choreograf i autor scenopisu w spektaklu wykorzystał utwory Philipa Glassa i Wojciecha Kilara. Dla zainteresowanych baletem mamy 4 podwójne zaproszenia na 7 listopada, na godzinę 19.

 / Fot. Andrzej Makowski, Teatr Wielki Opera NarodowaBilety trafią, jak zawsze, do autorów W24, którzy mają uzupełniony profil (imię, nazwisko, zdjęcie, nr telefonu) i zadeklarują podzielenie się wrażeniami ze spektaklu.

Podwójne bilety otrzymują:


Anna Łyszczek
Jarosław Franciszek Furmaniak
Zbigniew Kowalewski

Bilety do odbioru w teatrze, w dniu spektaklu, do 30 minut przed przedstawieniem.


Sprawdź, na które spektakle baletowe mamy jeszcze bilety

O spektaklu:
"Komponując ruch nie chodzi mi o jakieś baletowe pas czy o sekwencję ruchów, ale najważniejsze jest, by za każdym ruchem i gestem kryła się jakaś treść i wartość emocjonalna, coś, co będzie w stanie nabudować atmosferę i ułatwić widzowi rozczytanie tych wszystkich, nie ukrywajmy, dość skomplikowanych problemów. Wierzę, że tak można i do tego będę dążył. A to wszystko o czym mówię ma związek z właściwym wyreżyserowaniem poszczególnych scen, ze stworzeniem relacji między postaciami i z odejściem od budowania sekwencji kroków, co jest charakterystyczne dla baletu klasycznego. Mnie zależy na tworzeniu ruchu głównie w oparciu o warstwę treściową. Czyli podążać od sensu do obrazu" - Robert Bondara w rozmowie "Bydgoskiego Informatora Kulturalnego" (mat. prasowe)

W spektaklu wykorzystane zostały utwory Philipa Glassa (m.in. wybrane fragmenty kompozycji: Metamorphosis, Symfonia nr 3, Glassworks, Mad rush, Kwartet smyczkowy nr 2, Kwartet smyczkowy nr 5) i Wojciecha Kilara (Kościelec). Kostiumy Mariusza Napierały też nie odnoszą się do konkretnego czasu historycznego. Diana Marszałek stworzyła jeden element scenografii: jakby powalona piramidę, z której przezierają cegły, metalowe uchwyty-stopnie i klitkowate okienka. Na tę wieloznaczną bryłę nakładają się niekiedy projekcje multimedialne.

Dominujące kolory to szarości, na rozmyte światłem czernie i jasne akcenty (sukienka Elpis) nałożą się projekcje multimedialne (chmury, płonąca lawa). Dla Baletu Opery Nova jest to pierwsza pozycja baletu współczesnego w repertuarze. (mat. prasowe)

Balet w dwóch aktach
Premiera: Opera Nova, 19 marca 2011

Inscenizacja i choreografia: Robert Bondara
Asystent choreografa: Anna Sąsiadek
Scenografia: Diana Marszałek
Kostiumy: Mariusz Napierała
Reżyseria świateł: Maciej Igielski
Projekcje wideo: Krystian Drywa
Zdjęcia: Andrzej Makowski

Czas trwania spektaklu: 1 godz. 50 min., w tym jedna przerwa

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (4):

Sortuj komentarze:

  • Autor usunął profil
  • 05.11.2012 10:59

Oczywiście osobiście zrecenzuję przedstawienie i dokładnie opiszę swoje wrażenia ze spektaklu.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Również jestem zainteresowany tym baletem "Zniewolony umysł" w nowej i nowoczesnej multimedialnej interpretacji - wspólnie z kandydatką na nowego redaktora Moniką Furmaniak - jesteśmy oczywiście gotowi do podzielenia się z czytelnikami wszystkimi wrażeniami... ;-)

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jestem bardzo ciekawa tej interpretacji "Zniewolonego umysłu". Za możliwość jej obejrzenia, oczywiście obiecuję podzielić się wrażeniami!

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 01.11.2012 17:58

Muzyka Glassa w balecie to musi być rewelacja. Chciałbym to zobaczyć. Kto wie, może się uda. Mogę prosić?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.