Facebook Google+ Twitter

Zniszczona komunikacja w Polsce

W UE dużą rolę odgrywa transport wodny, który w Polsce został całkowicie zniszczony.

Kilkanaście lat temu na Wiśle i Odrze pływały barki z towarami. W Warszawie i Wrocławiu były szkoły, które szkoliły oficerów do obsługi taboru śródlądowego (np. Szkoła Żeglugi Śródlądowej). Był to najtańszy i ekologiczny transport. Nasze barki pływały po całej Europie. Często można było spotkać je w Hamburgu Wciągniecie Wisły jak i Odry do programu Natura 2000 uważam za sabotaż.

Transport wodny, jak i kolej to przeważnie przewóz ładunków masowych
Odbiorcami są elektrownie, cementownie itd. które są zlokalizowane w pobliżu portów lub przy bocznicach kolejowych. Przewóz drobnicy (w większości dom-dom) odbywa się samochodami ciężarowymi. Obniża to koszty przewozu, a poza tym zapewnia bezpieczeństwo przewożonym ładunkom. Ruch ciężarówek na naszych drogach ciągle rośnie. Spowodowane to jest bogaceniem się społeczeństwa. Do tego dochodzi tranzyt. Tysiące ciężarówek codziennie przekracza nasze granice. Pomysł przewozów TIR-ów koleją nie jest nowy. Minister Syryjczyk w rządzie AWS próbował wsadzić TIR-y na wagony, z tym że ten pomysł jest nierealny. Kolej nie jest przygotowana do przewozu takiej ilości ciężarówek. Codzienne nasza granice przekracza kilkanaście tysięcy, a każda z nich zajmowałaby jeden wagon. Proszę sobie wyobrazić jaka długość musiały mieć jeden pociąg. Ratunkiem jest budowa dróg i obwodnic A przyszłość kolei to ładunki masowe i pasażerskie. Szybka kolej jest konkurencją dla samolotów i myślę, że w tym kierunku powinien pójść jej rozwój.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Uważam, że zganianie tego stanu rzeczy na ekologów to całkowicie chybiony pomysł. Wina leży po stronie urzędników.
Nie potrafią przyzwoicie wytyczyć trasy, nie przeprowadzają wizji środowiskowych, bo im się nie chce 4 liter z za biurka ruszyć i wytyczają trasy jak dawniej ołówkiem po mapie, a potem są problemy z realizacją.
Po prostu w tym kraju decydenci zdobywają funkcje kierownicze dla związanych z nimi luksusów, a nie po to żeby coś sensownie zorganizować.
Widać to chociażby po stolicy, gdzie przez wiele miesięcy nikt nie mógł wydać decyzji o słynnym kawałku jezdni do Konstancina, ale premie dla władz miasta zostały powypłacane.

Komentarz został ukrytyrozwiń

...a co się w Polsce może teraz utrzymać?...Według mnie przez te 2 lat polska zeszła na pieski...najlepiej szkoły likwidować,gospodarkę po trochu zniszczyć,ciemnotę wyhodować-elita rozkwitnie.

Komentarz został ukrytyrozwiń

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Najpopularniejsze

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.