Facebook Google+ Twitter

Znów mogło dojść do katastrofy

W pobliżu miejsca wypadku lotu Air France 447 mogło dojść do kolejnej tragedii. Samolot tych samych linii dramatycznie obniżył pułap lotu, prawdopodobnie uciekając przed turbulencjami. Dlaczego w tym samym miejscu dwie takie same maszyny spotkały problemy?

http://www.flickr.com/photos/jmiguel/3082921820/ / Fot. http://farm4.static.flickr.com/3017/3082921820_8b77130dee_b.jpg W nocy, 29 listopada br. samolot francuskich linii lotniczych Air France lot 445, startujący z lotniska w Rio de Janeiro (Brazylia) do Paryża (Francja), napotkał problemy z maszyną zaledwie w odległości 10 mil morskich od miejsca, gdzie w czerwcu tego roku rozbił się Airbus tego samego francuskiego przewoźnika. Lot 445 napotkał silne turbulencje w 4 godziny po starcie, które zmusiły pilotów do zmniejszenia wysokości. Samolot opadł 1500 metrów w dół. Problem w locie został natychmiast zgłoszony kontroli lotów przez radio. Władze Air France odmówiły komentarza w tej sprawie.

Eksperci są zgodni, że ten przypadek może przynieść odpowiedzi, mogące pomóc w rozwiązaniu zagadki tajemnicy katastrofy Air France 447. Przypomnijmy, że 1 czerwca 2009 r. stracono kontakt z Airbusem A330 z 228 osobami na pokładzie. Najczęściej jako powód wypadku podawany jest zły stan pogodowy w chwili katastrofy oraz silne turbulencje, mające doprowadzić do upadku maszyny do Oceanu Atlantyckiego. Jednak mimo szczegółowych poszukiwań, nie znaleziono czarnych skrzynek, co bardzo utrudniło pracę śledczym.

Lot 445 obniżył wysokość o wiele za dużo w stosunku do podręcznikowego 100 metrów, które powinny pomóc maszynie uniknąć turbulencji. Piloci wyraźnie stracili kontrolę nad samolotem, obsługa pokładowa była przerażona tym co się dzieje - czytamy na lefigaro.fr.

Źródło:
lefigaro.fr

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.