Facebook Google+ Twitter

ZTM - pomysły i przeszkody

Warszawski transport publiczny rozwija się w dość szybkim tempie. Co jakiś czas pojawiają się nowe pomysły, które mają ułatwić poruszanie się pasażerów. Zarząd Transportu Miejskiego stara się zapewnić jak najlepsze warunki dla pasażerów.

 / Fot. Katarzyna NowakowskaPoniżej przegląd pomysłów:

Mikrobusy
Pierwsze mikrobusy, zabierające około 50–60 osób, już w marcu trafiły do stolicy. Ich celem miało być usprawnienie ruchu szczególnie w wąskich uliczkach, na których tradycyjny autobus miałby liczne problemy z poruszaniem się oraz manewrowaniem. Niestety pomysł wprowadzenia ich na warszawskie drogi, jak na razie, nie przyniósł spodziewanego rezultatu. Samorządy w większości dzielnic nie zdążyły z dostosowaniem dróg do ruchu mikrobusów. Nie ma m.in. pętli mikrobusowych czy wysepek przystankowych. Jedną z linii mikrobusowych, działającą i cieszącą się zainteresowaniem, jest 204, której trasa przebiega z Lewandowa na PKP Pragę. Od marca zostało stworzonych tylko sześć takich linii. Przeszkodą w uruchomieniu ich większej liczby są, przede wszystkim, problemy z przebudową ulic.

A może autobus na telefon?
W Warszawie funkcjonują linie, które wykorzystują swoje możliwości tylko w małym procencie. Kierowcy niektórych, wożą tylko kilku pasażerów. Dlatego dopuszczanie takich autobusów do ruchu jest nieopłacalne. ZTM zastanawia się nad plusami i minusami wprowadzenia autobusu na telefon. Ten typ transportu można zamówić już w Krakowie czy Genui - która jest prekursorem pomysłu. - Jak na razie autobus na telefon w Warszawie jest tylko pomysłem. - Przejazdy te nie wymagałyby dodatkowych opłat - mówi Wiadomosciom24.pl Marek Sieczkowski z biura prasowego ZTM.

Transport na telefon znacznie ułatwiłby poruszanie się pasażerów oraz wykluczyłby nieopłacalne przejazdy  / Fot. Materiały ZTMniektórych linii. - Jednak nie możemy mówić o szczegółach, gdyż wprowadzenie takich mikrobusów jest na razie bardzo odlegle - dodaje Sieczkowski. - Nie wiadomo czy w ogóle wejdzie w życie.

Druga linia metra
To najważniejsza inwestycja miasta stołecznego Warszawy. Jednak boryka ona się z problemami. Obecnie trwa przetarg na wykonawcę drugiej linii metra od ronda Daszyńskiego do Dworca Wileńskiego. Władze cały czas mają problem ze środkami na sfinansowanie budowy. Jest możliwość pobrania funduszy z budżetu miasta lecz to zablokowałoby inne inwestycje i zmusiłoby do zmiany wieloletniego planu inwestycyjnego. Istnieje także nadzieja na sfinansowanie budowy ze środków europejskich. Unia Europejska w pierwszej połowie lipca powinna podjąć decyzję dotyczącą przeznaczenia środków na budowę metra.

 / Fot. Materiały ZTM"Parkuj i jedź"
Celem akcji jest integracja transportu komunikacji zbiorowej z komunikacją indywidualną oraz zmniejszenie ruchu w centrum miasta. To system parkingów, gdzie można zaparkować samochód (także rower) i przesiąść się do zbiorowej komunikacji miejskiej. Pierwszy taki parking został otwarty w kwietniu 2007 roku przy stacji metra Marymont. Obecnie projekt ten dobrze się rozwija. W III kwartale 2008 roku do użytku oddany ma być już czwarty parking. Jednak na początku inwestycji również pojawiały się problemy, np. utrudniony wjazd i wyjazd z parkingu przy metro Marymont.

Budżet państwa jest zbyt mały, aby na bieżąco realizować pomysły Zarządu Transportu Miejskiego.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (2):

Sortuj komentarze:

Osobiście nie podoba mi się nazywanie Autosanów H7-10MB (popularnych "Solin") mikrobusami. To samo tyczy się kursujących po Krakowie Jelczy M081MB Vero. Ale skoro ZTM wie lepiej...

Komentarz został ukrytyrozwiń
  • Autor usunął profil
  • 03.07.2008 17:45

Co przedstawia trzecie zdjęcie? Czy to budowa stacji przy b. Hucie Luccini (d. Warszawa)?

Komentarz został ukrytyrozwiń

Jeśli chcesz dodawać komentarze, musisz się zalogować.

Najpopularniejsze

Copyright 2016 Wiadomosci24.pl

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.