Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

134070 miejsce

ZUS wprowadza ułatwienia

Koniec z wypełnianiem dziesiątków formularzy przez małych przedsiębiorców. Dokumentację rozliczeniową za każdego z nich przygotuje pracownik Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych wprowadza ułatwienia dla osób prowadzących działalność gospodarczą na własny rachunek i zatrudniających do pięciu pracowników. Od 1 marca nie będą już musieli wypełniać papierowych dokumentów rozliczeniowych. Dokumenty przygotują teraz sami pracownicy ZUS. - W wypełnianych samodzielnie dokumentach pojawiało się dużo błędów, które pracownik Zakładu musiał korygować przy wprowadzaniu danych do systemu. Wymagało to sporo pracy i zabierało dużo czasu - tłumaczy zmiany Przemysław Przybylski, rzecznik prasowy ZUS.

Konieczność wizyty w ZUS oczywiście nie znika. Urzędnik ZUS musi bowiem przygotować dokumenty rozliczeniowe w obecności płatnika. Dokumenty zostaną wygenerowane przez system informatyczny ZUS na podstawie danych identyfikacyjnych płatnika, w tym przede wszystkim na podstawie numeru NIP. Dokumenty przygotowywane są przez system w oparciu o wcześniej składane formularze rozliczeniowe. System od razu wiąże je z kontem płatnika składek i ubezpieczonego. - Dzięki wprowadzanym zmianom obsługa klientów będzie sprawniejsza, a dokumenty rozliczeniowe nie będą obarczone błędami - mówi Przemysław Przybylski.


Każdego miesiąca pracownicy ZUS wprowadzają do systemu KSI ZUS ok. 1,2 mln papierowych dokumentów ubezpieczeniowych dostarczanych przez płatników składek.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.