Facebook Google+ Twitter

Pozycja materiału w rankingach:

62288 miejsce

Zwierz medialny? O zwierzętach w mediach i reklamie

  • Źródło: Gość dnia
  • Data dodania: 2010-12-08 21:08

Fundacja Czarna Owca Pana Kota zaprasza na spotkanie z Dariuszem Gzyrą, weganinem, artystą, współzałożycielem i członkiem Stowarzyszenia Empatia. Odbędzie się ono 15 grudnia o godz. 19 w JCC Kraków, w Krakowie przy ul. Miodowej 24.

Media kształtują nasze opinie, determinują nasze wybory, mają znaczący wpływ na to jak postrzegamy otaczający nas świat i rzeczywistość. Mają wpływ również na to jak się ubieramy, co kupujemy, jemy, co uznajemy za wartościowe i ważne.

Zwierzęta pojawiając się w mediach i reklamach komercyjnych z jednej strony są traktowane czysto instrumentalnie jako sympatyczny ‘dodatek’ do szczęśliwej, najczęściej tradycyjnej rodziny. Z drugiej strony zwierzęta są podmiotem interwencji dziennikarskiej, gdy są źle traktowane, gdy cierpią, gdy umierają. Z kolei w zwalniających od refleksji na temat cierpienia zwierząt reklamach przemysłu mięsnego, uśmiercane zwierzęta uśmiechają się radośnie i zachęcają do konsumpcji swoich współbraci/współsióstr.

Na ostatnim wykładzie w ramach projektu „Mamy kota na punkcie wolontariatu” skupimy się na tym aspekcie i porozmawiamy o opracowanym przez Stowarzyszenie Empatia raporcie „Zwierzęta w reklamie mięsa”, o idei i pomyśle raportu, reakcjach na jego upublicznienie oraz o tym, jakich zmian w prawie dzięki publikacji dokonano. Wspólnie przyjrzymy się reklamom, zdjęciom i znakom towarowym oraz zastanowimy się nad możliwością powstawania etycznych reklam ze zwierzętami.

Wybrane dla Ciebie:




Komentarze (0):

Dziękujemy za Twoją aktywność w serwisie wiadomosci24. Do zobaczenia niebawem w innym miejscu.

Copyright 2017 Wiadomosci24.pl
#PRZEPROWADZKA: Dowiedz się więcej

Korzystamy z cookies i local storage.

Bez zmiany ustawień pliki są zapisywane na urządzeniu. Więcej przeczytasz tutaj.