Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Zwycięstwo Massy w Brazylii, mistrzostwo świata dla Alonso

Monika Sieniawska
Monika Sieniawska
fot. AKPA
fot. AKPA
Michael Schumacher uszkodził tylne koło w swoim bolidzie, a Fernando Alonso zmierzał do mety po drugi w karierze tytuł. Przed własną publicznością wygrał Felipe Massa.

Wyścigi na brazylijskim torze Interlagos często obfitowały w nietypowe zdarzenia. Przed sześcioma laty trzykrotnie przerywano sesję treningową, ponieważ tuż przed przejeżdżającymi samochodami spadały ogromne billboardy. Tym razem przygotowanie zawodów również pozostawiało wiele do życzenia. Mocno zanieczyszczona nawierzchnia sprawiała duże problemy kierowcom, zwłaszcza tym mniej doświadczonym. Na pierwszym okrążeniu zderzyli się obaj zawodnicy teamu Williams-Cosworth i na tor wyjechał samochód bezpieczeństwa.

Czarna seria Schumachera

Felipe Massa od początki wyścigu uzyskiwał rewelacyjne czasy. Michael Schumacher tuż po starcie uporał się z kierowcami teamu BMW-Sauber i awansował na ósmą pozycję. Niedługo potem był już na miejscu szóstym i przymierzał się do wyprzedzenia jadącego przed nim Giancarlo Fisichelli. Pogoń kierowcy Ferrari zakończyła się niestety na 62. okrążeniu wraz z uszkodzeniem tylnej lewej opony. Niemiec zameldował się u swoich mechaników i po zmianie ogumienia powrócił na tor na ostatniej pozycji. Trudno było oczekiwać, że w tej sytuacji siedmiokrotny mistrz świata będzie miał możliwość walki o zwycięstwo w Grand Prix Brazylii.

Walka o piąte miejsce

Głównym zadaniem, postawionym przed kierowcami teamu BMW-Sauber, było utrzymanie piątej pozycji w klasyfikacji konstruktorów. Przed ostatnim wyścigiem sezonu ekipa Toyoty traciła zaledwie jeden punkt, a jej kierowcy Jarno Trulli i Ralf Schumacher wywalczyli podczas kwalifikacji lepsze pozycje startowe niż Nick Heidfeld i Robert Kubica. Zadanie ułatwiła awaria obydwu samochodów japońskiego teamu. Najpierw defekt zanotował Jarno Trulli, chwilę później do boksu zjechał młodszy z braci Schumacherów.

Niesamowity pościg kierowcy Ferrari

Liderem wyścigu ciągle pozostawał Felipe Massa, który z każdym okrążeniem powiększał przewagę nad resztą stawki. Po pierwszym zjeździe na dotankowanie i zmianę opon, powrócił na tor przed wszystkimi rywalami. Schumacher, dzięki ambitnej jeździe, znalazł się na miejscu dziesiątym. Kubica po zjeździe do boksu powrócił jako dziewiąty. Przy wyprzedzaniu Scotta Speeda, samochód Polaka stracił część przedniego spojlera. Kubica nie zameldował się w boksie i przez część dystansu jechał uszkodzonym bolidem. Tymczasem Schumacher po raz drugi w tym wyścigu minął dwójkę kierowców ekipy BMW-Sauber i znalazł się na miejscu siódmym.

Walka do samego końca

Po drugim zjeździe na tankowanie Niemiec znów znalazł się za Kubicą, lecz Polak też wkrótce pojawił się u swoich mechaników. Strategia dwóch pit-stopów niestety w jego przypadku zupełnie się nie sprawdziła, gdyż nasz zawodnik powrócił na miejscu dziewiątym. Alonso, który po dwóch zmianach ogumienia spokojnie jechał na drugiej pozycji, ukończył wyścig za plecami Brazylijczyka Felipe Massy. Zdobycie ośmiu punktów przypieczętowało drugie z rzędu mistrzostwo świata dla Hiszpana. Dzięki oczkom Alonso i Fisichelli, team Renault zwyciężył w klasyfikacji konstruktorów. Michael Schumacher ukończył wyścig na czwartej pozycji.

Wyniki Grand Prix Brazylii:

1. Felipe Massa (Brazylia / Ferrari) - 1:31.53,751

2. Fernando Alonso (Hiszpania / Renault) + 18,658

3. Jenson Button (Wielka Brytania / Honda) + 19,394

4. Michael Schumacher (Niemcy / Ferrari) + 24,094

5. Kimi Raikkonen (Finlandia / McLaren) + 28,503

6. Giancarlo Fisichella (Włochy / Renault) + 30,287

7. Rubens Barrichello (Brazylia / Honda) + 40,294

8. Pedro de la Rosa
(Hiszpania / McLaren) + 52,068

9. Robert Kubica (Polska / BMW-Sauber) + 1.07,642

10. Takuma Sato (Japonia / Super Aguri) + 1 okr.

11. Scott Speed (USA / Toro Rosso) + 1 okr.

12. Robert Doornbos (Holandia / Red Bull) + 1 okr.

13. Vitantonio Liuzzi (Włochy / Toro Rosso) + 1 okr.

14. Christijan Albers (Holandia / Spyker MF1) + 1 okr.

15. Tiago Monteiro / Spyker MF1) + 2 okr.

16. Sakon Yamamoto (Japonia / Super Aguri) + 2 okr.

17. Nick Heidfeld (Niemcy / BMW-Sauber) + 8 okr.

 

Nie ukończyli wyścigu:

David Coulthard (Wielka Brytania / Red Bull) - 15 okrążeń

Jarno Trulli (Włochy / Toyota) - 12 okrążeń

Ralf Schumacher (Niemcy / Toyota) - 9 okrążeń

Mark Webber (Australia / Williams) - 0 okrążeń

Nico Rosberg (Niemcy / Williams) - 0 okrążeń.

Mistrzostwo świata kierowców 2006:

1. Fernando Alonso (Hiszpania / Renault) - 134

2. Michael Schumacher (Niemcy / Ferrari) - 121

3. Felipe Massa (Brazylia / Ferrari) - 80

4. Giancarlo Fisichella (Włochy / Renault) - 72

5. Kimi Raikkonen (Finlandia / McLaren) - 65

6. Jenson Button (Wielka Brytania / Honda) - 56

7. Rubens Barrichello (Brazylia / Honda) - 30

8. Juan Pablo Montoya (Kolumbia / McLaren) - 26

9. Nick Heidfeld (Niemcy / BMW-Sauber) 23

10. Ralf Schumacher (Niemcy / Toyota) - 20

11. Pedro de la Rosa
(Hiszpania / McLaren) - 19

12. Jarno Trulli (Włochy / Toyota) - 15

13. David Coulthard (Wielka Brytania / Red Bull) - 14

14. Mark Webber 
(Australia / Williams) - 7

15. Jacques Villeneuve (Kanada / BMW-Sauber) - 7

16. Robert Kubica (Polska / BMW-Sauber) - 6

Klasyfikacja konstruktorów:

1. Renault - 206

2. Ferrari - 201

3. McLaren-Mercedes - 110

4. Honda - 86

5. BMW-Sauber - 36

6. Toyota - 35

7. Red Bull-Ferrari - 16

8. Williams-Cosworth - 11

9. STR-Cosworth - 1

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na naszemiasto.pl Nasze Miasto