Zaloguj
Zarejestruj się
Zaloguj przez Facebook
Kanały RSS
Wszystkie wiadomości
Wydarzenia
Kultura
Cywilizacja
Styl życia
Sport
Portfel
Moje Trzy Grosze
MMS
6 marzec 2011 12:37
Skutecznie odporną na populizm i demagogię jest pełna demokracja. Obywatele w tym systemie nie kupują gotowych recept leczących ich frustrację raz na cztery lata lecz rozstrzygają w referendach na bieżąco detalicznie konkretne publiczne sprawy. Demokracja bezpośrednia zmusza przeciętnych obywateli do aktywności. Mobilizuje zwolenników głosu na TAK oraz... Skutecznie odporną na populizm i demagogię jest pełna demokracja. Obywatele w tym systemie nie kupują gotowych recept leczących ich frustrację raz na cztery lata lecz rozstrzygają w referendach na bieżąco detalicznie konkretne publiczne sprawy. Demokracja bezpośrednia zmusza przeciętnych obywateli do aktywności. Mobilizuje zwolenników głosu na TAK oraz zwolenników głosu na NIE do walki na argumenty. Podział na „zwolenników” i „przeciwników” jest chwilowy – do następnego pytania referendalnego. Nie ma trwałych podziałów społecznych, nie ma permanentnej wojny domowej. Tak jest to osiągalne www.demokracjabezposrednia.pl
26 styczeń 2010 21:15
Jarku, Mariuszu Mam tak jak Wy wątpliwości. Sprawa zmiany polityki nigdy nie była łatwa. Zaangażujcie się w rozkręcenie SWD. Bardzo jesteście nam potrzebni!
4 grudzień 2009 23:26
Krzysiu Przesyłam Ci link mojego wystąpienia w UMCS. Pozdrawia serdeczie Zdzich
27 wrzesień 2009 05:54
Podpisuję się pod oceną Tomasza. PS 1. Przepraszam Cię za przekret kierunku Twoich studiów 2. Zapraszam Cię do przeczytania http://www.wiadomosci24.pl/artykul/czy_mozemy_byc_kowalami_swojego_publicznego_losu_110585.html
6 czerwiec 2009 09:59
Arturze Twoja uwaga jest trafna. Szwajcarzy w referendum zarządzili obowiązkową wielką koalicję rządową. Wszystkie partie które mają poparcie co najmniej 10% MUSZĄ utworzyć koalicję. Ich rządy nie zmieniają się co wybory. Trawją kilka kadencji w niezmienionym składzie.
5 czerwiec 2009 22:34
Nie ma możliwości praktykować DB w czystej postaci. Ktoś musi załatwiać bieżące sprawy. W Atenach tzw. Radę "500" losowano w Szwajcarii wybierają ale ustalają dla nich warunki "pracy i płacy" oraz cały czas patrzą im na ręce. My mamy fikcyjne prawo do referendum zapisane w 4 art. Konstytucji. Musimy mieć jednak na to zgodę... Nie ma możliwości praktykować DB w czystej postaci. Ktoś musi załatwiać bieżące sprawy. W Atenach tzw. Radę "500" losowano w Szwajcarii wybierają ale ustalają dla nich warunki "pracy i płacy" oraz cały czas patrzą im na ręce. My mamy fikcyjne prawo do referendum zapisane w 4 art. Konstytucji. Musimy mieć jednak na to zgodę naszych przedstawicieli(?). Zwolennicy JOW-ów np.zebrali 750 tysięcy podpisów rządających referendum w swojej sprawie i... nasi przedstawiciele trzymają je od kilku lat w magazynie (koszu). Nie zgodzą się na żadne ryzyko ograniczania ich uprawnień i przywilejów.
12 marzec 2009 22:34
Pani Stefanio Organizujemy się w Stowarzyszenie obywatelskie na rzecz propagowania systemu referendalnego. Serdecznie Panią zapraszam do nas. Będzie Pani u nas podwójną gwiazdą. Pierwszą przedstawicielką płci pięknej oraz pierwszą osobą ktora zna funkcjonowanie samorządu od środka. Proszę odwiedzić naszą stronę www.demokracjabezposrednia.org i dołączyć... Pani Stefanio Organizujemy się w Stowarzyszenie obywatelskie na rzecz propagowania systemu referendalnego. Serdecznie Panią zapraszam do nas. Będzie Pani u nas podwójną gwiazdą. Pierwszą przedstawicielką płci pięknej oraz pierwszą osobą ktora zna funkcjonowanie samorządu od środka. Proszę odwiedzić naszą stronę www.demokracjabezposrednia.org i dołączyć do nas.
5 luty 2009 20:41
grzesie2k -u Przykro mi, że mnie nie rozumiesz. Po pierwsze jeśli Ci moje teksty nie odpowiadają to ich nie czytaj! Po drugie jeśli znasz lepszy sposób na naprawę naszej ojczyzny - to przedstaw go. Jeśli natomiast chcesz pod moimi tekstami się popisywać, grać mi na nerwach, uprawiać krytykanctwo TO BĘDĘ TWOJE WPISY USUWAŁ!
5 luty 2009 12:15
OK jestem kosekwentny bo jestem głęboko przekonany do idei DB. Jeśli dobrze Cię rozumiem to Ty preferujesz pisanie o wszystkim i o niczym?
22 październik 2008 12:29
Dzięki Krysiu za Twoje TAK. Szerdecznie zapraszam do nas. Zgłoś swoje poparcie dla idei DB na adres PelnaDemokracja@onet.eu
27 maj 2008 15:29
Jak wiecie my nie odbiegamy standardami od Helwetówi mamy zawsze w każdej sprawie kilka opcji "gdy dwóch Polaków dyskutuje to często mają trzy różne warianty rozwiązania". Również nie odbiegamy od nich inteligencją. Praktykowana przez nich władza ludu polega, że mają realne prawo weta oraz realne prawo inicjatywy ustawodawczej. Jeśli jakjejś grupie... Jak wiecie my nie odbiegamy standardami od Helwetówi mamy zawsze w każdej sprawie kilka opcji "gdy dwóch Polaków dyskutuje to często mają trzy różne warianty rozwiązania". Również nie odbiegamy od nich inteligencją. Praktykowana przez nich władza ludu polega, że mają realne prawo weta oraz realne prawo inicjatywy ustawodawczej. Jeśli jakjejś grupie obywateli nie podoba się jakaś decyzja ich przedstawicieli i zbierze sto tysięcy podpisów to MUSI się w tej sprawie referendum. Obywatele dzielą się na TRZY częśći: ZA - PRZECIW - JEST MI OBOJĘTNE nie zabieram głopsu w tej sprawie. Zwycięża obcja za albo przeciw ZWYCZAJNĄ większością głosów (niezależnie od frekfencji. Analogicznie jest z inicjatywą obywatelską. W tych warunkach o wszystkich sprawach publicznych decyduje większość na ogół w każdej sprawie INNA. Nie ma stałych, trwałych podziałów i wojen domowych! Praktykowana w nszej ojczyżnie demokracja przedstawicielska z ordynacją proporcjonalną to DEMOKRACJA PLEMIENNA. Żądni władzy tworzą swoje drużyny wojowników i CAŁY CZAS na naszych oczach walczą ze sobą wciągając nas do tej walki. Tworzą w społeczeństwie trwałe podziały. Zamiast zgodnej wspólpracy mamy permanentną wojnę domową za nasze pieniądze. Jeśli przekonyją Cię te argumenty zgłoś się do nas: PelnaDemokracja@onet.eu
18 kwiecień 2008 17:49
Drogie(-dzy) dyskutantki (-ci) Jestem TYLKO poczciwym obywatelem. Od 9 lat funkcjonuje Stowarzyszenie "Dobre Media". Z udziałem fachowców od mediów oracowali propozycję niezbędnych zmian w naszym prawie by współczesne media tu i teraz mniej demoralizowały odbiorców. Niestety, mimo poparcia 200 tysięcy obywateli nasi przedstawiciele nie mają czasu czy też... Drogie(-dzy) dyskutantki (-ci) Jestem TYLKO poczciwym obywatelem. Od 9 lat funkcjonuje Stowarzyszenie "Dobre Media". Z udziałem fachowców od mediów oracowali propozycję niezbędnych zmian w naszym prawie by współczesne media tu i teraz mniej demoralizowały odbiorców. Niestety, mimo poparcia 200 tysięcy obywateli nasi przedstawiciele nie mają czasu czy też nie chcą zająć się tym. Propozycja leży u marszałków w szufladzie od trzech kadencji!!! My www.pelnademokracja.pl proponujemy by wzorem Szwajcarów takie inicjatywy, podpisane przez 100 tysięcy obywateli były OBOWIĄZKOWO i NIEZWŁOCZNIE poddane referendum ogólokrajowemu i.... jego wynik, BEZ LIMITU FREKWENCJI był od zaraz OBOWIĄZUJĄCY. Zapraszam do przyłączenia się do nas i wsparcia naszej idei demokracji bezpośredniej.
8 kwiecień 2008 20:22
Jak zwał tak zwał. Nie upieram się przy nazwie. Przyłącz się do nas - PelnaDemokracja@onet.eu
19 marzec 2008 17:47
Szanowny "Ossadzie" - masz rację "szwajcarski ser" jest dziurawy. Demokracja bezpośrednia nie jest idealnym systemem. Ale przekonaj mnie, że nie musimu się obawiać o nasze dziś (służbę zdrowia, bezpieczeństwo, drogi, etc.) i o nasze jutro. Szwajcarzy są pod tym względem w komfortowej sytuacji, 70 procent jest dumna ze swojego systemu politycznego!... Szanowny "Ossadzie" - masz rację "szwajcarski ser" jest dziurawy. Demokracja bezpośrednia nie jest idealnym systemem. Ale przekonaj mnie, że nie musimu się obawiać o nasze dziś (służbę zdrowia, bezpieczeństwo, drogi, etc.) i o nasze jutro. Szwajcarzy są pod tym względem w komfortowej sytuacji, 70 procent jest dumna ze swojego systemu politycznego! Jeśli chciałbyś poznać więcej argumentów za demokracją bezpośrednią to zapraszam na naszą stronę www.pelnademokracja.pl
22 marzec 2007 16:57
Asen ; sosna - macie rację. Jestem "cienias" i nie mam koncepcji co należy zrobić by "Polska rosła w siłę a ludziom żyło się dostatnio". Dlatego też zwracam się z tym do Was tęgich głów. Z pewnością macie pełną jasność w tym temacie. Nie mogę się doczekać kiedy ujawnicie szczegóły swojej recepty na szczęśliwą Polskę. PS. Przepraszam za wpadkę... Asen ; sosna - macie rację. Jestem "cienias" i nie mam koncepcji co należy zrobić by "Polska rosła w siłę a ludziom żyło się dostatnio". Dlatego też zwracam się z tym do Was tęgich głów. Z pewnością macie pełną jasność w tym temacie. Nie mogę się doczekać kiedy ujawnicie szczegóły swojej recepty na szczęśliwą Polskę. PS. Przepraszam za wpadkę ortograficzną. Prawdy nigdy nie można ukryć.
4 marzec 2007 15:47
Szanowni komentatorzy. 1. Jeśli nie zgadzacie się z moją receptą na naprawę naszej narodowej spółki proszę podajcie swoją. Oczywiście lepszą. Czekam z utęsknieniem. 2. Jestem starej daty. Mam zakodowane - nie załamywać się brakiem efektów. Jeśli się jest przekonanym do sprawy należy drążyć (rzucać grochem o ścianę) do skutku. 3. Do widzenia... Szanowni komentatorzy. 1. Jeśli nie zgadzacie się z moją receptą na naprawę naszej narodowej spółki proszę podajcie swoją. Oczywiście lepszą. Czekam z utęsknieniem. 2. Jestem starej daty. Mam zakodowane - nie załamywać się brakiem efektów. Jeśli się jest przekonanym do sprawy należy drążyć (rzucać grochem o ścianę) do skutku. 3. Do widzenia przez najbliższy tydzień będę poza zasięgiem netu.
13 luty 2007 20:55
grześ2ku , t0mku Przyznaję się bez bicia, że wywodzę się z "motłochu" i prawdopodobnie dlatego nie bardzo Was rozumiem. Bądźcie tak uprzejmi i oświćcie mnie w następujących kwestiach: 1. Co Waszy zdaniem odróżnia obywatela typu "motłoch" od obywatela typu "elita"? 2. Czy w Szwajcarii nigdy nie było "motłochu" i dlatego stosując odrzucony przez... grześ2ku , t0mku Przyznaję się bez bicia, że wywodzę się z "motłochu" i prawdopodobnie dlatego nie bardzo Was rozumiem. Bądźcie tak uprzejmi i oświćcie mnie w następujących kwestiach: 1. Co Waszy zdaniem odróżnia obywatela typu "motłoch" od obywatela typu "elita"? 2. Czy w Szwajcarii nigdy nie było "motłochu" i dlatego stosując odrzucony przez Was system. odnieśli spektakularny sukces i startując z pozimu biedy udało się im osiągnąć poziom bogactwa? 3. Czy wolno publicznie bezkarnie łamać konstytucyjne prawo i dzelić obywateli na dobrych "elitę" i złych "motłoch"? Głosić, że nie powinni mieć prawa decyzji o sprawach publicznych?
11 grudzień 2006 22:51
Mirku! Nie trać wiary i nadzieji. Jeśli będziemy próbowali załatwić jakąś sprawę to MOżE się kiedyś uda. Natomiast jeśli będziemy TYLKO narzekać to no NA PEWNO nie będzie załatwiona. Można żyć WYłąCZIE sprawami osobistymi ale czy taka postawa dobrze o nas świadczy? Czy taka postawa to powód do dumy?
11 grudzień 2006 18:27
Dziękuję Mirku za pozytywną ocenę. Niestety, jak dotychczas, mój pomysł naprawy RP nie znalazł uznania żadnego VIP-a. Kancelaria pana prezydenta RP na mój wniosek o naprawę odpowiedziała grzecznie ale ogólnikowo. Ale jestem niepoprawnym optymistą i jestem przekonany, że w Polse jest dużo ludzi takich jak Ty i wspólnie naprawimy naszą RP.
10 grudzień 2006 20:39
Oczywiście są zalety demokracji pośredniej i wady demokracji bezpośredniej lecz bezpośrednia ma więcej zalet i mniej wad. Zastosowanie w RP demokracji bezpośredniej dałoby Polakom nadzieję na lepsze jutro.
Panel autorski