Zaloguj
Zarejestruj się
Zaloguj przez Facebook
Kanały RSS
Wszystkie wiadomości
Wydarzenia
Kultura
Cywilizacja
Styl życia
Sport
Portfel
Moje Trzy Grosze
MMS
14 wrzesień 2007 00:06
Cała UE oparta jest na publicznej służbie zdrowia. Największe zadowolenie pacjentów z funkcjonowania służby zdrowia jest w Francji, gdzie aż w 95% służba zdrowia ma charakter publiczny a jedynie 5% to usługi prywatne. W prywatnej slużbie zdrowia nie tyle wazne jest dobro pacjenta, co jego pieniądze. Najlepiej to widać na przykładzie USA, gdzie... Cała UE oparta jest na publicznej służbie zdrowia. Największe zadowolenie pacjentów z funkcjonowania służby zdrowia jest w Francji, gdzie aż w 95% służba zdrowia ma charakter publiczny a jedynie 5% to usługi prywatne. W prywatnej slużbie zdrowia nie tyle wazne jest dobro pacjenta, co jego pieniądze. Najlepiej to widać na przykładzie USA, gdzie wprowadzono rynkowy model opieki zdrowotnej. Bardzo obrazowo o tym na jakich zasadach dzialają w tym kraju prywatne kliniki opowiada film pt. " Polisa śmierci" Chociaż Amerykańska służba zdrowia przoduje pod względem nasycenia technologiami medycznymi, to jednoczesnie Stany Zjednoczone to jedno z nielicznych państw wysokorozwiniętych, gdzie bardzo duża liczba obywateli - ponad 40 milionów - nie posiada żadnego ubezpieczenia zdrowotnego.
13 wrzesień 2007 23:05
To by oznaczało że na temat globalizacji masz blade pojęcie, albo też należysz do znanego mi gatunku "homoeconomicus" Jeśli chcesz przeczytać jeszcze "głupszy" tekst to poczytaj co sądzę o wywodach Balcerowicza. Zachęcam też do poczytania tych "nie mądrych" książek z których czerpię swoją "głupią" wiedzę.
13 wrzesień 2007 22:37
Z tego wynika że Balcerowicz dostał nagrodę za to że ekonomia na SGH nie służy zdobywaniu rzetelnej wiedzy ekonomicznej , ale zwykłej korporacyjnej indoktrynacji. Rolą i zadaniem takiej uczelni jest wychowanie studenta na idealnego " Homoeconomicusa" Nawiązujac do referatu Balcerowicza to można stwierdzić że im mniej państwo zabiera i rozdaje tym więcej... Z tego wynika że Balcerowicz dostał nagrodę za to że ekonomia na SGH nie służy zdobywaniu rzetelnej wiedzy ekonomicznej , ale zwykłej korporacyjnej indoktrynacji. Rolą i zadaniem takiej uczelni jest wychowanie studenta na idealnego " Homoeconomicusa" Nawiązujac do referatu Balcerowicza to można stwierdzić że im mniej państwo zabiera i rozdaje tym więcej zostaje w kieszeniach bogatej elity i tym mniejsze są świadczenia na rzecz całej reszty społeczeństwa która do tej elity nie należy. I o to pewnie w tym wszystkim chodzi. Nowa ekonomia uczy tego że osobista kariera jest najważniejsza w życiu, zaś w działalności gospodarczej nie można kierowac się sentymentami , lecz wyłącznie egoizmem. Aby coś osiągnać nalezy rozpychac się łokciami bo przecież życie polega na ciągłym wyścigu szczurów. Najważniejsze oczywiście w gospodarce są globalne koncerny. Najlepiej też aby wszystkie dochodowe firmy znalazły się na giełdzie. Bzdurą jest twierdzenie że większe wydatki państwa spowalniają rozwój gospodarczy. Szwecja z budżetu wydaje bardzo dużo co nie przeszkadza w rozwoju gospodarczym tego kraju.
19 sierpień 2007 22:28
Lewica zniknie za pomocą kartek wyborczych jeśli bedzie ulegała naciskom globalnego kapitału.W Polsce ta prawdziwa lewica pozostaje poza parlamentem.SLD to typowa formacja socjalliberałów,nie mająca nic wspólnego z wartościami socjaldemokratycznymi.Nie zgadzam się z stwierdzeniem że czas prawdziwej lewicy w warunkach globalizacji się skończył.Neoliberalna... Lewica zniknie za pomocą kartek wyborczych jeśli bedzie ulegała naciskom globalnego kapitału.W Polsce ta prawdziwa lewica pozostaje poza parlamentem.SLD to typowa formacja socjalliberałów,nie mająca nic wspólnego z wartościami socjaldemokratycznymi.Nie zgadzam się z stwierdzeniem że czas prawdziwej lewicy w warunkach globalizacji się skończył.Neoliberalna globalizacja z pewnością utrudnia lewicy prowadzenie prospołecznej polityki, jednak nie na tyle aby to uniemożliwić.Myślę że rezygnacja większości ugrupowań lewicowych z prowadzenia socjalnej polityki wynika głównie z tego,że politycy ci zostali kupieni przez globalny kapitał.Wystawienie czerwonej kartki przez wyborców może to jednak zmienić.Ostatnio przekonali się o tym członkowie SPD w Niemczech, otrzymując w sondażach najniższe w ciągu ostanich kilkunastu lat, poparcie społeczne.To co prawda nie jest jeszcze czerwona kartka bo wciąż są w parlamencie, jednak oznacza to wystawienie żółtej kartki.Naturalnym sojusznikiem lewicy są związki zawodowe.Jeśli lewica będzie dążyć do umocnienia pozycji związków zawodowych z pewnością nie tylko przetrwa, ale się też umocni.Kiedy zaś będzie ulegała naciskom wielkiego biznesu może całkowicie stracić swoje znaczenie.
19 sierpień 2007 21:53
No cóż poprawność ekonomiczna ma się u nas dobrze. Lepiej wierzyć że istnieje tylko jedna niewzruszona prawda polegająca na neoliberalnej ekonomii, aniżeli zrozumieć że istnieje jeszcze prospołeczna ekonomia. Różnica między tymi kierunkami polega na tym że ta pierwsza służy głównie elitom i globalnym koncernom, druga zaś zwykłym ludziom.Będę powtarzal do... No cóż poprawność ekonomiczna ma się u nas dobrze. Lepiej wierzyć że istnieje tylko jedna niewzruszona prawda polegająca na neoliberalnej ekonomii, aniżeli zrozumieć że istnieje jeszcze prospołeczna ekonomia. Różnica między tymi kierunkami polega na tym że ta pierwsza służy głównie elitom i globalnym koncernom, druga zaś zwykłym ludziom.Będę powtarzal do znudzenia że w krajach w których solidaryzm społeczny jest faktem a nie fikcją; nie istnieje wolny rynek w pojęciu neoliberalnym, lecz rynek sterowany przez układy zbiorowe pracy.Co zas do nowej religii, to tą religią nie jest antyglobalizm, lecz właśnie neoliberalizm oparty na ekonomicznych dogmatach, które w zderzeniu z rzeczywistoscią często stają się zwykłymi frazesami.
11 lipiec 2007 23:07
No cóż ten artykuł skomentowałbym tylko jednym zdaniem - oto jest i ubóstwiana przez wielu polaków Ameryka.
5 lipiec 2007 20:37
No cóż trudno się dziwić aby piewcy neoliberalizmu sądzili inaczej. Warto jednak zauważyć że zdanie prof.Kowalika calkowicie podziela tak wybitny ekonimista i lauret Nobla w dziedzinie ekonomii jak Josef Stiglitz. Jego zdaniem kraje skandynawskie najlepiej radzą sobie z wyzwaniami globalizacji, poprzez połączenie liberalizmu gospodarczego z szeroko... No cóż trudno się dziwić aby piewcy neoliberalizmu sądzili inaczej. Warto jednak zauważyć że zdanie prof.Kowalika calkowicie podziela tak wybitny ekonimista i lauret Nobla w dziedzinie ekonomii jak Josef Stiglitz. Jego zdaniem kraje skandynawskie najlepiej radzą sobie z wyzwaniami globalizacji, poprzez połączenie liberalizmu gospodarczego z szeroko rozbudowanym systemem osłon socjalnych. Stiglitz uważa że taki model powinien być wzorem dla USA . I taki własnie model od wielu już lat prof Tadeusz Kowalik próbuje wprowadzić i w naszym kraju. Na moim blogu znajdziecie cały ten artykuł, który szczerze polecam.Porównując USA i Szwecję, amerykanie wyprzedzają obywateli Szwecji tylko w 2 rankingach tj liczby milionerów jak i ubogich dzieci. Jeśli chodzi o klasyfikację dotyczącą ludzi bez ubezpieczenia społecznego to w USA jest ich ponad 30 mln co w Szwecji trudno sobie nawet wyobrazić. Trudno też szukać porównań jeśli chodzi o ubogie dzielnice, bo w Szwecji stworzenie podobnych gett do tych jakie są na przedmieściach USA byloby niemożliwe.
14 czerwiec 2007 22:28
Czytałem dosyć uważnie program tej partii. Jesli jej celem jest zbudowanie w Polsce modelu skandynawskiego to pozostaje mi się tylko cieszyć że są jeszcze w tym kraju mądrzy ludzie. Kto się interesuje modelem skandynawskim to pewnie wie że to nie kto inny jak właśnie państwa skandynawskie najlepiej radzą sobie z skutkami globalizacji zachowując przy tym... Czytałem dosyć uważnie program tej partii. Jesli jej celem jest zbudowanie w Polsce modelu skandynawskiego to pozostaje mi się tylko cieszyć że są jeszcze w tym kraju mądrzy ludzie. Kto się interesuje modelem skandynawskim to pewnie wie że to nie kto inny jak właśnie państwa skandynawskie najlepiej radzą sobie z skutkami globalizacji zachowując przy tym prawdziwie solidarne państwo dbające o wspólne dobro. Cechą charakterystyczną dla modelu skandynawskiego są: wysokie podatki osobiste, bardzo dobrze rozwinięta klasa średnia, konkurencyjna gospodarka, silne związki zawodowe, jawność dochodów, bardzo niski wskaznik korupcji, bardzo dobre zabezpieczenie socjalne różnych grup społecznych.
9 czerwiec 2007 18:09
Andrzej Gwiazda to wielki człowiek, któremu nalezy się najwyższy szacunek. Szkoda że takich ludzi w naszym kraju jest tak niewielu.Jestem w tej drugiej Solidarnosci od samego początku, jednak zawsze uważałem że Wałęsa zdradził ideały jakie przyświęcały tej pierwszej Solidarnosci. Nie wystąpiłem z związku gdyż należałem do tej grupy związkowców którzy... Andrzej Gwiazda to wielki człowiek, któremu nalezy się najwyższy szacunek. Szkoda że takich ludzi w naszym kraju jest tak niewielu.Jestem w tej drugiej Solidarnosci od samego początku, jednak zawsze uważałem że Wałęsa zdradził ideały jakie przyświęcały tej pierwszej Solidarnosci. Nie wystąpiłem z związku gdyż należałem do tej grupy związkowców którzy uważali ze związek można zmienić od wewnątrz. Na szczęście w ostatnich latach po odejściu Wałęsy - Solidarność wraca do swoich pierwotnych korzeni.
7 czerwiec 2007 22:59
Państwo nie może bezkarnie przyglądać się samoli jaką w naszym kraju uprawiają tzw zagraniczni inwestorzy. Myślę że tych pasozytów należy surowo karać aż do cofnięcia koncesji włącznie.Jestem przekonany że pasożytnicza działalność wielu koncernów działajacych w Polsce to efekt traktowania ich przez rządy oraz samorządy w sposób szczególnie... Państwo nie może bezkarnie przyglądać się samoli jaką w naszym kraju uprawiają tzw zagraniczni inwestorzy. Myślę że tych pasozytów należy surowo karać aż do cofnięcia koncesji włącznie.Jestem przekonany że pasożytnicza działalność wielu koncernów działajacych w Polsce to efekt traktowania ich przez rządy oraz samorządy w sposób szczególnie uprzywilejowany.Wolnorynkowa działalność globalnych koncernów nie zwalnia ich od obowiązku przestrzegania prawa obowiązujacego w danym kraju.
Panel autorski